Dalyvauju tarptautinėse operacijose, pratybose ir kituose renginiuose arba esu tokio asmens išlaikytinis (Tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymo 12 str.)
- Atvykti trumpiau nei 90 dienų per 180 dienų laikotarpį
- Atvykti ilgiau nei 90 dienų per 180 dienų laikotarpį
- Šeima
- Darbas
- Mokslas
- Teisėta veikla
- Kita
- Esu Australijos, Japonijos, Jungtinės Karalystės, Jungtinių Amerikos Valstijų, Kanados, Naujosios Zelandijos, Pietų Korėjos pilietis
- Atvykstu pagal stambaus projekto investicijų sutartį (Investicijų įstatymo 15(5) str. 6 d.)
- Atvykstu pagal investicijų sutartį, kurioje nustatytos specialios investavimo ir verslo sąlygos (Investicijų įstatymo 13(1) str. 3 ir 4 d.)
- Dalyvauju tarptautinėse operacijose, pratybose ir kituose renginiuose arba esu tokio asmens išlaikytinis (Tarptautinių operacijų, pratybų ir kitų karinio bendradarbiavimo renginių įstatymo 12 str.)
- Noriu pakeisti darbdavį
- Noriu nuolat gyventi LR
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu gauti prieglobstį LR
- Noriu gauti kelionės dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą (kvietimą)
- Noriu pateikti pranešimą apie pasikeitusius duomenis
- Užsieniečių pareigos
- Užsieniečių teisės
Dalyvauju tarptautinėse operacijose, pratybose ir kituose renginiuose arba esu tokio asmens išlaikytinis
Galite gauti Statuso pažymėjimą, galiojantį iki 3 metų, jeigu esate kitos valstybės karys, karinėms pajėgoms priskirtas civilis tarnautojas ar rangovas arba jų išlaikytinis.
Kas yra Statuso pažymėjimas?
Statuso pažymėjimas yra asmens dokumentas, prilyginamas leidimui laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje. Statuso pažymėjimas patvirtina asmens teisę laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje jame nurodytą laiką.
Kas gali gauti Statuso pažymėjimą?
Statuso pažymėjimai išduodami dalyvaujantiems tarptautinėse operacijose, pratybose ir kituose renginiuose kitų valstybių karinėms pajėgoms priskirtiems civiliams tarnautojams bei rangovams (fiziniams asmenims, rangovų darbuotojams), taip pat jų išlaikytiniams, atvykusiems į Lietuvos Respubliką ilgiau kaip 3 mėnesiams per pusę metų. Krašto apsaugos ministro nustatytais atvejais Statuso pažymėjimai taip pat išduodami dalyvaujantiems tarptautinėse operacijose, pratybose ir kituose renginiuose kitų valstybių kariams.
Kas yra išlaikytinis?
Tai šeimos narys asmens, kuris dalyvauja tarptautinėse operacijose, pratybose ir kituose renginiuose, nuo kurio finansiškai, teisiškai ar dėl sveikatos būklės priklauso, ir yra jo išlaikomas, naudojasi jo gyvenamąja patalpa ir yra Lietuvos Respublikos teritorijoje, turėdamas karinių pajėgų vadovybės sutikimą.
Kaip galiu gauti Statuso pažymėjimą?
Dėl Statuso pažymėjimo išdavimo turite kreiptis į:
- Krašto apsaugos ministeriją. Jums asmeniškai kreiptis dėl Statuso pažymėjimo išdavimo į Migracijos departamentą nereikia. Dėl Statuso pažymėjimo išdavimo galima kreiptis tiek jau atvykus į Lietuvos Respubliką, tiek ir prieš atvykstant į Lietuvą.
Kokie asmens duomenys reikalingi norint gauti Statuso pažymėjimą:
- reikalingi jūsų asmens duomenys (asmens kodas Lietuvoje, jei jis buvo suteiktas anksčiau, vardas, pavardė, gimimo data, lytis, gimimo vieta, pilietybė), Jūsų elektroninio pašto adresas, galiojančio kelionės dokumento (paso) duomenys, numatomo buvimo Lietuvoje laikotarpis, Jūsų statusas (kariškis, civilis tarnautojas, rangovas, išlaikytinis). Jeigu esate išlaikytinis – duomenys, patvirtinantys giminystės ryšį. Jeigu savo gyvenamąją vietą deklaruosite per Migracijos departamentą – nurodomas gyvenamosios vietos adresas.
Prie prašymo pridedami šie dokumentai:
- galiojančio kelionės dokumento (paso) lapo su asmens duomenimis kopija;
- jūsų amžių atitinkanti nuotrauka.
Sprendimas dėl Statuso pažymėjimo išdavimo priimamas ir Statuso pažymėjimas gyventi išduodamas:
- ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo Krašto apsaugos ministerijos prašymo išduoti Statuso pažymėjimą Migracijos departamente gavimo dienos;
- Migracijos departamentui priėmus sprendimą išduoti Statuso pažymėjimą, jums būtų suteiktas asmens kodas Lietuvoje, jei asmens kodas anksčiau nebuvo suteiktas, ir išrašytas Statuso pažymėjimas;
- išrašytą Statuso pažymėjimą iš Migracijos departamento atsiims Krašto apsaugos ministerijos atstovas ir jums įteiks. Statuso pažymėjimas pradės galioti nuo tada, kai Migracijos departamentas Statuso pažymėjimą įteiks Krašto apsaugos ministerijos atstovui;
- jei gyvenamąją vietą deklaruosite per Migracijos departamentą, Krašto apsaugos ministerijos atstovui įteikiant Statuso pažymėjimą, Migracijos departamentas kartu deklaruos ir jūsų gyvenamąją vietą Lietuvoje. Pageidaujant gyvenamąją vietą deklaruoti savarankiškai, tai jūs galėsite padaryti seniūnijoje ar savivaldybėje.
Statuso pažymėjimas jums bus išduotas 3 metams, o jeigu numatomas jūsų buvimas Lietuvos Respublikoje trumpesnis negu 3 metai, – buvimo laikotarpiui ir dar 3 mėnesiams, tačiau ne ilgiau negu 3 metams.
Kaip galiu deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje?
Gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, jeigu pateikiami dokumentai, patvirtinantys, kad turite gyvenamąją patalpą, kurioje ketinate deklaruoti savo gyvenamąją vietą (gyvenamosios patalpos savininko arba bendraturčio ar jo (jų) įgalioto asmens sutikimą arba juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį), išskyrus atvejus, kai gyvenamoji patalpa priklauso Krašto apsaugos ministerijai arba jums nuosavybės teise ar naudojatės tokia patalpa nuomos ar panaudos pagrindais, jei atitinkama sutartis yra įregistruota VĮ Registrų centras. Migracijos departamentas Krašto apsaugos ministerijos atstovui įteikiant jums išrašytą Statuso pažymėjimą kartu deklaruos ir jūsų gyvenamąją vietą Lietuvoje;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo Statuso pažymėjimo atsiėmimo.
Kada gali būti keičiamas Statuso pažymėjimas?
Statuso pažymėjimas gali būti keičiamas, jeigu:
- pasikeičia Statuso pažymėjime įrašyti jūsų asmens duomenys; arba
- Statuso pažymėjimas tapo netinkamu naudoti; arba
- Statuso pažymėjime yra netikslių įrašų; arba
- Statuso pažymėjimas yra prarastas.
Praradus Statuso pažymėjimą, apie tai galite pranešti:
- Migracijos departamentui per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS); arba
- asmeniškai atvykęs į Migracijos departamentą ir pateikęs laisvos formos pranešimą apie Statuso pažymėjimo praradimą; arba
- Krašto apsaugos ministerijai, kuri apie Statuso pažymėjimo praradimą informuos Migracijos departamentą.
Dėl Statuso pažymėjimo pakeitimo turite kreiptis į:
- Krašto apsaugos ministeriją. Jums asmeniškai kreiptis dėl Statuso pažymėjimo pakeitimo į Migracijos departamentą nereikia.
Statuso pažymėjimas keičiamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo krašto apsaugos ministerijos prašymo pakeisti Statuso pažymėjimą Migracijos departamente gavimo dienos. Jums išrašytą naują Statuso pažymėjimą iš Migracijos departamento atsiims Krašto apsaugos ministerijos atstovas ir jums įteiks. Pakeistas Statuso pažymėjimas pradės galioti nuo tada, kai Migracijos departamentas Statuso pažymėjimą įteiks Krašto apsaugos ministerijos atstovui.