Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Atvykti trumpiau nei 90 dienų per 180 dienų laikotarpį
- Atvykti ilgiau nei 90 dienų per 180 dienų laikotarpį
- Noriu naujai įforminti leidimą laikinai gyventi
- Noriu pakeisti darbdavį
- Noriu nuolat gyventi LR
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu gauti prieglobstį LR
- Noriu gauti kelionės dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą (kvietimą)
- Noriu pateikti pranešimą apie pasikeitusius duomenis
- Užsieniečių pareigos
- Užsieniečių teisės
Noriu tapti elektroniniu rezidentu
Kas yra elektroninis rezidentas?
Užsienietis, kuris siekia naudotis Lietuvos Respublikoje teikiamomis administracinėmis, viešosiomis ar komercinėmis elektroniniu (nuotoliniu) būdu teikiamomis paslaugomis, gali pateikti prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo. Užsienietis e. rezidento statuso teikiamomis galimybėmis gali pradėti naudotis, kai jam Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka yra suteiktas e. rezidento statusas bei išduota elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė.
Kaip pateikti prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo?
Ne jaunesnis kaip 18 metų užsienietis užpildo prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) ir jį pateikia Migracijos departamentui.
Užsienietis, esantis užsienyje, prašymą pateikia per pasirinktą išorės paslaugų teikėją, o užsienietis, esantis teisėtai Lietuvos Respublikoje, – asmeniškai Migracijos departamentui.
Užsienietis, užpildęs prašymą per MIGRIS, per 4 mėnesius nuo prašymo per MIGRIS užpildymo dienos turi asmeniškai atvykti pas pasirinktą išorės paslaugų teikėją, o užsienietis, esantis teisėtai Lietuvos Respublikoje, į Migracijos departamentą ir pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą, kuris atitinka Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme keliamus reikalavimus asmens tapatybei nustatyti;
- dokumentą, suteikiantį teisę būti ar likti Lietuvos Respublikoje, kai prašymą užsienietis, kuriam netaikomas bevizis režimas, pateikia Lietuvos Respublikoje;
- biometrinius duomenis tapatybei patvirtinti (veido atvaizdą ir dviejų pirštų atspaudus).
Vaizdinė prašymo pildymo instrukcija (anglų kalba).
Kokio dydžio valstybės rinkliava už prašymo priėmimą ir elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išdavimą?
Prieš pateikdamas prašymą, užsienietis privalo sumokėti valstybės rinkliavą už prašymo dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo priėmimą ir elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išdavimą, kuri sudaro 90 Eur ir mokama į vieną iš šių Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (įmonės kodas 188659752) sąskaitų.
Jeigu prašymas pateikiamas per išorės paslaugų teikėją, mokamas ir aptarnavimo mokestis, kuris yra vienodas visose šalyse - 18 eurų.
Per kiek laiko priimamas sprendimas dėl elektroninio rezidento statuso suteikimo?
Sprendimas dėl elektroninio rezidento statuso suteikimo priimamas nedelsiant.
Kokiais atvejais elektroninio rezidento statusas nesuteikiamas?
Elektroninio rezidento statusas užsieniečiui nesuteikiamas, jeigu:
- dėl jo kita Šengeno valstybė į centrinę antrosios kartos Šengeno informacinę sistemą yra įtraukusi įspėjimą dėl neįsileidimo;
- jis yra įtrauktas į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, nacionalinį sąrašą.
Kokiam terminui suteikiamas elektroninio rezidento statusas?
Išnagrinėjus užsieniečio prašymą dėl e. rezidento statuso suteikimo ir nenustačius pagrindų, kuomet e. rezidento statusas nesuteikiamas, užsieniečiui e. rezidento statusas suteikiamas 3 metams.
Kaip vyksta elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės atsiėmimas ir aktyvavimas?
Užsieniečiui, kuriam suteiktas e. rezidento statusas, išduodama elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė su joje įrašytais e. rezidento atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatu ir e. rezidento kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatu, kurie galioja ne ilgiau nei užsieniečio e. rezidento statusas. Ši užsieniečiui išduodama elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė suteikia galimybę jam naudotis Lietuvos Respublikoje elektroniniu (nuotoliniu) būdu teikiamomis administracinėmis, viešosiomis ar komercinėmis paslaugomis.
Užsienietis arba jo įgaliotas asmuo elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės turi atvykti ne vėliau nei per 6 mėnesius nuo jos išrašymo dienos atsiimti ten, kur asmeniškai pateikė prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo, t. y. arba pas išorės paslaugų teikėją, kuriam pateikė prašymą, arba į Migracijos departamento struktūrinį padalinį, kuriam pateikė prašymą (tokiu atveju užsienietis Lietuvos Respublikoje turi būti teisėtai).
Atsiėmęs elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę, užsienietis ją aktyvuoja per MIGRIS.
Ar elektroninio rezidento statusas suteikia teisę atvykti į Šengeno erdvę?
Ne, užsieniečiui suteiktas elektroninio rezidento statusas nesuteikia jam teisės atvykti į Lietuvos Respubliką ar bet kurią kitą Šengeno erdvės valstybę, – tai tėra priemonė užsieniečiui elektroniniu būdu naudotis Lietuvos Respublikoje teikiamomis administracinėmis, viešosiomis ar komercinėmis paslaugomis. Keliaujančiam užsieniečiui, turinčiam elektroninio rezidento statusą, išlieka galioti įprastos taisyklės ir jis privalo turėti galiojantį dokumentą, suteikiantį teisę būti ar likti šalyje.
Kokias elektronines paslaugas gali gauti elektroninis rezidentas?
Šiuo metu e. rezidentas gali naudotis šiomis paslaugomis:
- prisijungti prie Elektroninių valdžios vartų;
- prisijungti prie Lietuvos migracijos informacinės sistemos (MIGRIS) per Elektroninius valdžios vartus;
- pasirašyti dokumentus e. parašu.
- registruoti naują uždarąją akcinę bendrovę ar užsienio bendrovės filialą.
E. rezidentams teikiamų paslaugų ratas bus palaipsniui plečiamas, siekiant sudaryti galimybes el. būdu plėtoti verslo santykius, steigti ir valdyti įmonę, atlikti finansines operacijas, gauti kitas, užsieniečiams aktualias paslaugas el. būdu.
Kaip aktyvuoti elektroninio rezidento kortelę?
E. rezidento kortelę aktyvuokite prisijungę prie savo paskyros Lietuvos migracijos informacinėje sistemoje (toliau – MIGRIS) adresu www.migracija.lt >> Prisijungti. Paskyroje prie Jums išrašytos kortelės duomenų rasite mygtuką „Aktyvuoti“. Aktyvavę dokumentą galėsite pamatyti kortelės PIN ir PUK kodus.
Vaizdinė e. rezidento kortelės aktyvavimo instrukcija (anglų kalba).
Kaip paruošti naudoti e. rezidento kortelę?
Norėdami naudotis e. rezidento kortelėje esančia elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemone, visų pirma turite atsisiųsti ir įdiegti programinę įrangą:
- Programinę įrangą galite atsisiųsti adresu https://www.nsc.vrm.lt/downloads_en.htm. Vaizdinę diegimo instrukciją galite rasti adresu https://www.youtube.com/watch?v=8jHi_YF0aqY&ab_channel=Migracijosdepartamentas.
- Paimkite kortelių skaitytuvą ir jį išskleiskite * + * forma. Į skaitytuvą įdėkite e. rezidento kortelę. Kortelių skaitytuvą įdėkite į kompiuterį. Naudodamiesi e. rezidento kortele įsitikinkite, kad lustas ir skaitytuvas turi kontaktą.
- Kompiuteryje atidarykite programą „Softemia mCard toolbox“. Atsidariusiame lange užregistruokite e. rezidento kortelę, suvesdami kortelės CAN (6 skaitmenų numeris, kurį galite matyti e. rezidento kortelės priekinės dalies apatiniame dešiniajame kampe).
Dokumentus e. parašu pasirašyti galite keliais būdais:
Norėdami prisijungti prie prisijungti prie Elektroninių valdžios vartų, turite papildomai įsidiegti interneto naršyklės įskiepį, kurį galite atsisiųsti adresu https://www.dokobit.com/lt/atsisiuntimai. Vaizdinę instrukciją, kaip pasirašyti dokumentą e. parašu per Elektroninės valdžios vartus, galite rasti adresu https://www.youtube.com/watch?v=v1pigPV8iCY&ab_channel=Migracijosdepartamentas.
Dokumentus e. parašu taip pat galite pasirašyti naudodami Signa (naršyklės įskiepį atsisiųskite adresu https://signa.mitsoft.lt/signa-web/app/index.html) arba GoSign įrankius (naršyklės įskiepį atsisiųskite adresu https://www.gosign.lt/en/.