Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę
- Noriu gauti teisės laikinai gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę
- Noriu gauti teisės nuolat gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą
Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę
Jeigu esate ES piliečio šeimos narys, ne ES pilietis, ir atvykote kartu su ES piliečiu arba pas jį į LR ir ketinate gyventi ilgiau negu 3 mėnesius per pusę metų, privalote gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelę.
Jeigu esate LR piliečio šeimos narys, ne ES pilietis, ir atvykote kartu su LR piliečiu, kuris yra pasinaudojęs laisvo judėjimo ES teise, arba pas jį gyventi ilgiau negu 3 mėnesius per pusę metų, privalote gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelę. Tam, kad LR pilietis būtų laikomas pasinaudojusiu laisvo asmenų judėjimo teise, jis turi būti kurį laiką gyvenęs kitoje ES valstybėje narėje po 2004 m. gegužės 1 d. Svarbu tai, kad šeimos santykiai su LR piliečiu būtų atsiradę arba jau egzistavę tuo metu, kai LR pilietis naudojosi laisvo judėjimo Europos Sąjungoje teise.
Esu ES valstybės narės piliečio, turinčio teisę gyventi Lietuvoje, arba Lietuvos Respublikos piliečio šeimos narys arba kitas asmuo, kuris atvyksta kartu su juo arba pas jį
Kitas asmuo, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, – asmuo, kuris nėra ES valstybės narės piliečio šeimos narys, bet yra sugyventinis, su kuriuo ES valstybės narės pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius, kurie tinkamai įrodomi dokumentais, taip pat asmuo, kuris yra išlaikomas ES valstybės narės piliečio ar tvarko bendrą namų ūkį su ES valstybės narės piliečiu arba kuriam dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES valstybės narės piliečio priežiūra, jeigu tai tinkamai įrodoma dokumentais.
Turite gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelę ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą (jei netaikomas bevizis režimas) (pvz. viza, leidimas gyventi, išduotas Lietuvoje ar kitoje ES valstybėje narėje, Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelė, išduota kitoje ES valstybėje narėje). Šį dokumentą turite pateikti, atvykus į Migracijos departamento skyrių;
- dokumentus, patvirtinančius kortelės išdavimo pagrindą:
- santuoką su ES piliečiu patvirtinantį dokumentą arba registruotos partnerystės sutartį (pvz. santuokos liudijimas); arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad esate ES piliečio, jo sutuoktinio ar asmens su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai arba esate išlaikomas vaikas, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. gimimo liudijimas, bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio, jo sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomas giminaitis (tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t.), ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- jeigu atvykstate pas ES pilietį, kuris yra darbuotojas arba turi lėšų pragyventi – dokumentus, patvirtinančius, kad Jūs esate ES piliečio sugyventinis, su kuriuo ES pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius (pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis, vaikų gimimo liudijimai ir kt.); arba
- jeigu atvykstate pas ES pilietį, kuris yra darbuotojas arba turi lėšų pragyventi – dokumentus, patvirtinančius, kad Jūs esate išlaikomas ES piliečio (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- jeigu atvykstate pas ES pilietį, kuris yra darbuotojas arba turi lėšų pragyventi – dokumentus, patvirtinančius, kad tvarkote namų ūkį su ES piliečiu (pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis ir kt.); arba
- jeigu atvykstate pas ES pilietį, kuris yra darbuotojas arba turi lėšų pragyventi – dokumentus, patvirtinančius, kad Jums dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES piliečio priežiūra (pvz. gydymo įstaigos pažyma ir kt.);
- dokumentą, patvirtinantį, kad LR pilietis pasinaudojo laisvo asmenų judėjimo ES teise, jeigu atvykstate pas LR pilietį.
LR pilietis, kuris yra pasinaudojęs laisvo asmenų judėjimo ES teise, yra laikomas ES piliečiu. Tam, kad LR pilietis būtų laikomas pasinaudojusiu laisvo asmenų judėjimo teise, jis turi būti kurį laiką gyvenęs kitoje ES valstybėje narėje po 2004 m. gegužės 1 d.
Jeigu esate ES valstybės narės piliečio, kuris yra priimtas mokytis į švietimo įstaigą pagal bendrojo ugdymo arba profesinio mokymo programą (programas), studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą, pakviestas stažuoti, tobulinti kvalifikacijos, šeimos narys trečiosios šalies pilietis, t. y. sutuoktinis, asmuo, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomas vaikas, taip pat ES valstybės narės piliečio, jo sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomas artimasis giminaitis pagal tiesiąją aukštutinę liniją (tėvai, seneliai ir t.t.), galite atvykti pas ES valstybės narės pilietį ar su ES valstybės narės piliečiu ir gyventi Lietuvos Respublikoje.
Giminystės ryšį patvirtinantį dokumentą turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kortelė yra išduodama laikotarpiui, kuriam yra išduodamas pažymėjimas Jūsų šeimos nariui, ES valstybės narės piliečiui, su kuriuo ar pas kurį atvykote į Lietuvą.
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Taip.
Taip, leidimo dirbti nereikia.
Esu ES valstybės narės piliečio (taip pat ir Lietuvos Respublikos pilietį, pasinaudojusį laisvo judėjimo ES teise), kurio teisė gyventi Lietuvoje buvo patvirtinta, šeimos narys, kuris išsaugojo teisę gyventi Lietuvoje
Teisė gyventi Lietuvoje išsaugoma tuo atveju, jeigu:
- ES valstybės narės pilietis mirė (su juo, kaip šeimos nariu, buvo gyventa Lietuvoje bent vienerius metus iki jo mirties);
- Santuoka su ES valstybės narės piliečiu pripažinta negaliojanti arba santuoka ar registruotos partnerystės sutartis yra nutraukta;
- Globoju ar rūpinuosi ES valstybės narės piliečio vaikais;
- Santuokos nutraukimas įvyko dėl kito sutuoktinio (ES valstybės narės piliečio) kaltės;
- ES valstybės narės piliečiui mirus ar išvykus iš Lietuvos, globoju jo vaikus iki pradėtos atitinkamos formaliojo švietimo programos pabaigos;
- Esu mirusio ar išvykusio iš Lietuvos ES valstybės narės piliečio vaikas.
Turite gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelę ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius kortelės išdavimo pagrindą:
- dokumentą, patvirtinantį, kad ES pilietis, turėjęs teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, mirė; ir
- dokumentą, patvirtinantį, jog gyvenote Lietuvoje bent vienerius metus, kaip šeimos narys, iki ES valstybės narės piliečio mirties; arba
- dokumentas, patvirtinantis, kad santuoka nutraukta, pripažinta negaliojanti arba kad nutraukta; ir
- dokumentai, įrodantys, kad santuoka arba registruota partnerystė truko ne trumpiau kaip 3 metus, iš jų vienerius – Lietuvos Respublikoje; arba
- dokumentus, įrodančius, kad globojate ar rūpinatės buvusio sutuoktinio ar asmens, su kuriuo buvote sudaręs registruotos partnerystės sutartį, ES piliečio, vaikais; arba
- dokumentus, įrodančius, kad santuokos nutraukimas įvyko dėl kito sutuoktinio, ES piliečio, kaltės;
arba - dokumentą, patvirtinantį, kad ES valstybės narės pilietis mirė; arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad ES valstybės narės pilietis išvyko iš Lietuvos Respublikos;
- dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo yra mirusio ES piliečio vaikas; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo yra išvykusio iš Lietuvos Respublikos ES piliečio vaikas; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad esate mirusio arba išvykusio iš Lietuvos Respublikos ES piliečio, turėjusio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, vaiką globojantis vienas iš tėvų (įtėvių);
- dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas mokosi švietimo įstaigoje pagal atitinkamą formaliojo švietimo programą.
Giminystės ryšį, gyvenimo faktą Lietuvoje, santuoką, mirtį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Noriu pakeisti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę, nes pasikeitė asmens duomenys, tapo netinkamas naudoti, praradau, yra netikslių įrašų.
Jeigu pasikeitė Jūsų asmens duomenys, Jūsų turima kortelė tapo netinkama naudoti, joje yra netikslių įrašų arba praradote kortelę, turite kreiptis dėl šio dokumentų keitimo.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės keitimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės keitimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 40 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė pakeičiama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kortelė yra keičiama likusiam laikui, kuriam buvo išduotas dokumentas.
Man gimė vaikas, kuris turi teisę laikinai gyventi Lietuvoje
Vaikui, gimusiam ES valstybės narės piliečio gyvenimo Lietuvoje laikotarpiu, išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas, galiojantis tiek, kiek galioja vienam iš vaiko tėvų išduotas dokumentas.
Jeigu Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiu gimė vaikas, nepaisant jo gimimo vietos, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Jūsų vaiko gimimo dienos turite kreiptis dėl dokumento, patvirtinančio jo teisę gyventi Lietuvos Respublikoje gavimo.
Jūsų vaikas, jeigu jis nėra ES valstybės narės pilietis, turi gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi šalyje kortelę, t. y. vaikui išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo savo vaikui turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis (nuskaitomas tik vaiko veido atvaizdas, jeigu jis atvyksta kartu) ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- savo galiojantį kelionės dokumentą;
- vaiko galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas dėl kurio kreipiatės yra Jūsų vaikas, jeigu tokių duomenų nėra Gyventojų registre;
- dvi tapačias (iš to paties negatyvo) vaiko amžių atitinkančias nuotraukas, kurių dydis – 40 x 60 mm (kitoje pusėje aiškiai užrašyti vaiko vardą ir pavardę), jeigu vaikas nedalyvauja pateikiant prašymą.
- teisėta vaiko buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą (jei netaikomas bevizis režimas) (pvz. viza, leidimas gyventi, išduotas kitoje ES valstybėje narėje, Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelė, išduota kitoje ES valstybėje narėje). Šį dokumentą turite pateikti, atvykus į Migracijos departamento teritorinį skyrių;
Giminystės ryšį su vaiku patvirtinantį dokumentą turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Pakeistą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kortelė yra išduodama tokiam laikotarpiui, kiek galioja vienam iš vaiko tėvų išduotas dokumentas.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.