Dėl interneto ryšio problemų
laikinai sutriko migracijos paslaugų teikimas Migracijos
departamento klientų aptarnavimo skyriuje Mažeikiuose,
Gamyklos g. 36.
Dėl interneto ryšio problemų
laikinai sutriko migracijos paslaugų teikimas Migracijos
departamento klientų aptarnavimo skyriuje Mažeikiuose,
Gamyklos g. 36.
Jeigu esate ES piliečio šeimos narys, ne ES pilietis, ir gyvenate LR pastaruosius 5 metus ar trumpiau, arba atvykote kartu su ES piliečiu arba pas jį į LR ir ketinate gyventi ilgiau negu 3 mėnesius per pusę metų, privalote gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę.
Kitas asmuo, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, – asmuo, kuris nėra ES valstybės narės piliečio šeimos narys, bet yra sugyventinis, su kuriuo ES valstybės narės pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius, kurie tinkamai įrodomi dokumentais, taip pat asmuo, kuris yra išlaikomas ES valstybės narės piliečio ar tvarko bendrą namų ūkį su ES valstybės narės piliečiu arba kuriam dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES valstybės narės piliečio priežiūra, jeigu tai tinkamai įrodoma dokumentais.
Teisė nuolat gyventi Lietuvoje suteikiama ES piliečio šeimos nariui, kuris teisėtai gyveno Lietuvoje trumpiau negu 5 metus, jeigu jis:
Asmenys, iki 1940 m. birželio 15 d. turėję Lietuvos Respublikos pilietybę, ir jų palikuonys, kurie nėra įgiję Lietuvos Respublikos pilietybės, turi neterminuotą teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę, neatsižvelgiant į tai, kokioje valstybėje – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje – jie nuolat gyvena.
Lietuvių kilmės asmuo – asmuo, kurio tėvai ar seneliai arba vienas iš tėvų ar senelių yra ar buvo lietuviai ir kuris pats laiko save lietuviu ir deklaruoja tai rašytiniu pareiškimu.
Turite gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
ES pilietis su kuriuo ar pas kurį atvykstate, turi turėti teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740). Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
Kortelė galioja 10 metų.
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Taip, leidimo dirbti nereikia.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
Giminystės ryšį ar mirtį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740). Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
Kortelė galioja 10 metų.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Teisė gyventi Lietuvoje išsaugoma tuo atveju, jeigu:
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
ir
ir
arba
Giminystės ryšį, gyvenimo faktą Lietuvoje, patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
Kortelė galioja 10 metų.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Jeigu pasikeitė Jūsų asmens duomenys, Jūsų turima kortelė tapo netinkama naudoti, joje yra netikslių įrašų arba praradote kortelę, turite kreiptis dėl šio dokumentų keitimo.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės keitimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės keitimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 40 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė pakeičiama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
Vaikui, gimusiam ES valstybės narės piliečio gyvenimo Lietuvoje laikotarpiu, išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas, galiojantis tiek, kiek galioja vienam iš vaiko tėvų išduotas dokumentas.
Jeigu Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiu gimė vaikas, nepaisant jo gimimo vietos, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Jūsų vaiko gimimo dienos turite kreiptis dėl dokumento, patvirtinančio jo teisę gyventi Lietuvos Respublikoje gavimo.
Jūsų vaikas, jeigu jis nėra ES valstybės narės pilietis, turi gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę, t. y. vaikui išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo savo vaikui turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis (nuskaitomas tik vaiko veido atvaizdas, jeigu jis atvyksta kartu) ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumento išdavimo turite kreiptis į Migracijos departamento teritorinį padalinį, kurio aptarnaujamoje teritorijoje gyvenate.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodami ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Šioje svetainėje naudojame slapukus (angl. „cookies“). Jie padeda atpažinti prisijungusius vartotojus, matuoti auditorijos dydį ir naršymo įpročius; taip mes galime keisti svetainę, kad ji būtų jums patogesnė. Spausdami "Sutinku" arba tęsdami naršymą MIGRIS svetainėje, jūs sutinkate su slapukų naudojimu.