Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu gauti teisės laikinai gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę
- Noriu gauti teisės nuolat gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą
Noriu tapti elektroniniu rezidentu
Kas yra elektroninis rezidentas?
Užsienietis, kuris siekia naudotis Lietuvos Respublikoje teikiamomis administracinėmis, viešosiomis ar komercinėmis elektroniniu (nuotoliniu) būdu teikiamomis paslaugomis, gali pateikti prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo. Užsienietis e. rezidento statuso teikiamomis galimybėmis gali pradėti naudotis, kai jam Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka yra suteiktas e. rezidento statusas bei išduota elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė.
Kaip pateikti prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo?
Ne jaunesnis kaip 18 metų užsienietis užpildo prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) ir jį pateikia Migracijos departamentui.
Užsienietis, esantis užsienyje, prašymą pateikia per pasirinktą išorės paslaugų teikėją, o užsienietis, esantis teisėtai Lietuvos Respublikoje, – asmeniškai Migracijos departamentui.
Užsienietis, užpildęs prašymą per MIGRIS, per 4 mėnesius nuo prašymo per MIGRIS užpildymo dienos turi asmeniškai atvykti pas pasirinktą išorės paslaugų teikėją, o užsienietis, esantis teisėtai Lietuvos Respublikoje, į Migracijos departamentą ir pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą, kuris atitinka Lietuvos Respublikos pinigų plovimo ir teroristų finansavimo prevencijos įstatyme keliamus reikalavimus asmens tapatybei nustatyti;
- dokumentą, suteikiantį teisę būti ar likti Lietuvos Respublikoje, kai prašymą užsienietis, kuriam netaikomas bevizis režimas, pateikia Lietuvos Respublikoje;
- biometrinius duomenis tapatybei patvirtinti (veido atvaizdą ir dviejų pirštų atspaudus).
Kokio dydžio valstybės rinkliava už prašymo priėmimą ir elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išdavimą?
Prieš pateikdamas prašymą, užsienietis privalo sumokėti valstybės rinkliavą už prašymo dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo priėmimą ir elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės išdavimą, kuri sudaro 90 Eur ir mokama į vieną iš šių Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos (įmonės kodas 188659752) sąskaitų.
Jeigu prašymas pateikiamas per išorės paslaugų teikėją, mokamas ir aptarnavimo mokestis, kuris yra vienodas visose šalyse - 18 eurų.
Per kiek laiko priimamas sprendimas dėl elektroninio rezidento statuso suteikimo?
Sprendimas dėl elektroninio rezidento statuso suteikimo priimamas nedelsiant.
Kokiais atvejais elektroninio rezidento statusas nesuteikiamas?
Elektroninio rezidento statusas užsieniečiui nesuteikiamas, jeigu:
- dėl jo kita Šengeno valstybė į centrinę antrosios kartos Šengeno informacinę sistemą yra įtraukusi įspėjimą dėl neįsileidimo;
- jis yra įtrauktas į užsieniečių, kuriems draudžiama atvykti į Lietuvos Respubliką, nacionalinį sąrašą.
Kokiam terminui suteikiamas elektroninio rezidento statusas?
Išnagrinėjus užsieniečio prašymą dėl e. rezidento statuso suteikimo ir nenustačius pagrindų, kuomet e. rezidento statusas nesuteikiamas, užsieniečiui e. rezidento statusas suteikiamas 3 metams.
Kaip vyksta elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės atsiėmimas ir aktyvavimas?
Užsieniečiui, kuriam suteiktas e. rezidento statusas, išduodama elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė su joje įrašytais e. rezidento atpažinimo elektroninėje erdvėje sertifikatu ir e. rezidento kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatu, kurie galioja ne ilgiau nei užsieniečio e. rezidento statusas. Ši užsieniečiui išduodama elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonė suteikia galimybę jam naudotis Lietuvos Respublikoje elektroniniu (nuotoliniu) būdu teikiamomis administracinėmis, viešosiomis ar komercinėmis paslaugomis.
Užsienietis arba jo įgaliotas asmuo elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonės turi atvykti ne vėliau nei per 6 mėnesius nuo jos išrašymo dienos atsiimti ten, kur asmeniškai pateikė prašymą dėl Lietuvos Respublikos elektroninio rezidento statuso suteikimo, t. y. arba pas išorės paslaugų teikėją, kuriam pateikė prašymą, arba į Migracijos departamento struktūrinį padalinį, kuriam pateikė prašymą (tokiu atveju užsienietis Lietuvos Respublikoje turi būti teisėtai).
Atsiėmęs elektroninės atpažinties ir elektroninio parašo priemonę, užsienietis ją aktyvuoja per MIGRIS.