Noriu gauti teisės nuolat gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti teisės laikinai gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę
- Noriu gauti teisės nuolat gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą
Noriu gauti teisės nuolat gyventi pažymėjimą
Jeigu esate ES pilietis ir gyvenote Lietuvos Respublikoje pastaruosius 5 metus ar trumpiau, arba atvykote gyventi į LR ilgiau negu 3 mėnesiams per pusę metų, Jums gal būti išduotas pažymėjimas, kuri patvirtintų Jūsų teisę nuolat gyventi LR.
Esu ES valstybės narės pilietis, teisėtai gyvenęs Lietuvoje pastaruosius 5 metus arba trumpiau nei 5 metus
Jeigu teisėtai gyvenote Lietuvos Respublikoje pastaruosius 5 metus arba tam tikrais atvejais trumpiau nei 5 metus, įgyjate teisę nuolat gyventi Lietuvoje.
Teisė nuolat gyventi Lietuvoje suteikiama ES piliečiui, kuris teisėtai gyveno Lietuvoje trumpiau negu 5 metus, jeigu jis:
- buvo darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo, kuris, sukakęs Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatytą senatvės pensijos amžių ir įgijęs teisę gauti valstybinę socialinio draudimo senatvės pensiją ar valstybinę šalpos pensiją, nutraukė darbo sutartį (darbo sutartis pasibaigė) arba veiklą;
- buvo darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo, kuris pragyveno Lietuvos Respublikoje ne mažiau kaip 2 metus ir teisės aktų nustatyta tvarka buvo pripažintas nedarbingas ar iš dalies darbingas ir dėl to nutraukė darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą;
- be pertraukos 3 metus pragyvenęs Lietuvos Respublikoje kaip darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo, dirba pagal darbo sutartį arba vykdo veiklą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, tačiau išlaiko savo gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir į ją paprastai grįžta bent kartą per savaitę;
- gyveno Lietuvos Respublikoje be pertraukos 3 metus, paskutinius metus dirbo mokamą darbą ir pasinaudojo savo teise į išankstinę pensiją.
Turite gauti teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą, jeigu dar nedeklaravote.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas ES pilietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus ES piliečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- jeigu pastaruosius 5 metus neturėjote pažymėjimo, patvirtinančios teisę laikinai gyventi Lietuvoje – dokumentus, patvirtinančius, jog Jūs pastaruosius 5 metus gyvenote Lietuvos Respublikoje (dirbote, gyvenote už savo lėšas, mokėtės); arba
- jeigu gyvenote Lietuvoje trumpiau nei 5 metus:
- dokumentus, įrodančius teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje, ir dokumentus, patvirtinančius, kad nutraukėte veiklą; arba
- dokumentus, įrodančius teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje, ir dokumentus, patvirtinančius, kad teisės aktų nustatyta tvarka buvote pripažintas nedarbingas ar iš dalies darbingas ir dėl to nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą (jeigu iki darbo sutarties ar veiklos nutraukimo ne mažiau kaip 2 metus gyvenote Lietuvos Respublikoje ir Jūsų sutuoktinis nėra Lietuvos Respublikos pilietis, ir šiuo laikotarpiu neturėjote galiojančio dokumento, suteikiančio ar patvirtinančio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, dokumentus, patvirtinančius, kad iki darbo sutarties ar veiklos nutraukimo ne mažiau kaip 2 metus buvote darbuotojas ar savarankiškai dirbantis asmuo ar išlaikėte tokio asmens statusą, turėjote lėšų pragyventi, arba mokėtės, studijavote, stažavote, tobulinote kvalifikaciją, gyvenote Lietuvoje kaip ES piliečio šeimos narys); arba
- dokumentus, įrodančius teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje 3 metus be pertraukos (jeigu šiuo laikotarpiu nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą dėl nepriklausančių nuo Jūsų aplinkybių arba nedirbote ar nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo – šias aplinkybes patvirtinantys dokumentai), ir darbo sutartis ar kiti dokumentai, patvirtinantys, kad vykdote veiklą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, tačiau išlaikote savo gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir į ją paprastai grįžtate bent kartą per savaitę; arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad pasinaudojote savo teise į išankstinę pensiją (jeigu per paskutinius metus Jūs, kurio sutuoktinis nėra Lietuvos Respublikos pilietis, nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą dėl nepriklausančių nuo Jūsų aplinkybių arba nedirbote ar nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo – šias aplinkybes patvirtinančius dokumentus; jeigu iki pasinaudojimo savo teise į išankstinę pensiją 3 metus be pertraukos pragyvenote Lietuvos Respublikoje, Jūsų sutuoktinis nėra Lietuvos Respublikos pilietis ir šiuo laikotarpiu neturėjote galiojančio dokumento, suteikiančio ar patvirtinančio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, – dokumentus, patvirtinančius, kad iki pasinaudojimo savo teise į išankstinę pensiją be pertraukos 3 metus buvote darbuotojas ar savarankiškai dirbantis asmuo ar išlaikėte tokio asmens statusą, arba turėjote lėšų pragyventi, arba mokėtės, studijavote, stažavote, tobulinote kvalifikaciją, gyvenote Lietuvoje kaip ES piliečio šeimos narys)
Jeigu atvykote kaip ES piliečio šeimos narys, ES pilietis su kuriuo ar pas kurį atvykstate, turi būti įgijęs teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Pažymėjimas galioja 10 metų.
Taip.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Esu ES valstybės narės pilietis, turintis teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę arba esu lietuvių kilmės asmuo arba tokio asmens šeimos narys ar kitas asmuo
Jeigu turite teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo nustatyta tvarka arba esate lietuvių kilmės asmuo galite įgyti teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.
Asmenys, iki 1940 m. birželio 15 d. turėję Lietuvos Respublikos pilietybę, ir jų palikuonys, kurie nėra įgiję Lietuvos Respublikos pilietybės, turi neterminuotą teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę, neatsižvelgiant į tai, kokioje valstybėje – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje – jie nuolat gyvena. Lietuvos Respublikos piliečio palikuonis – iki 1940 m. birželio 15 d. Lietuvos Respublikos pilietybę turėjusio asmens vaikas, vaikaitis ar provaikaitis.
Lietuvių kilmės asmuo – asmuo, kurio tėvai ar seneliai arba vienas iš tėvų ar senelių yra ar buvo lietuviai ir kuris pats laiko save lietuviu ir deklaruoja tai rašytiniu pareiškimu.
Kitas asmuo, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, – asmuo, kuris nėra ES valstybės narės piliečio šeimos narys, bet yra sugyventinis, su kuriuo ES valstybės narės pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius, kurie tinkamai įrodomi dokumentais, taip pat asmuo, kuris yra išlaikomas ES valstybės narės piliečio ar tvarko bendrą namų ūkį su ES valstybės narės piliečiu arba kuriam dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES valstybės narės piliečio priežiūra, jeigu tai tinkamai įrodoma dokumentais.
Turite gauti teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas ES pilietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus ES piliečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius pažymėjimo išdavimo pagrindą:
- dokumentus, patvirtinančius, jog Jūs iki 1940 m. birželio 15 d. turėjote Lietuvos Respublikos pilietybę , arba kad esate lietuvių kilmės asmuo ; arba
- dokumentus, patvirtinančius giminystės ryšį su asmeniu, turėjusiu Lietuvos Respublikos pilietybę iki 1940 m. birželio 15 d., jeigu Jūs esate šio asmens palikuonis (pvz. Jūsų gimimo liudijimas, Jūsų tėvo gimimo liudijimas, ir dokumentai, patvirtinantys senelio turėjo LR pilietybę iki 1940 m. birželio 15 d.);
- vardo ar pavardės keitimą patvirtinančius dokumentus, jeigu šie asmens duomenys buvo keisti.
- Jeigu esate ES piliečio, turinčio teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę arba lietuvių kilmės asmens šeimos narys ar kitas asmuo:
- dokumentą, patvirtinantį santuoką arba registruotos partnerystės sutartį (pvz. santuokos liudijimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio arba ES piliečio sutuoktinio ar asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartis tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai, ar esate išlaikomas vaikas, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio arba ES piliečio sutuoktinio arba asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartį, išlaikomas giminaitis, t. y. tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t., ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate sugyventinis, su kuriuo ES pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius (pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis, vaikų gimimo liudijimai ir kt.); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate išlaikomas ES piliečio (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad tvarkote bendrą namų ūkį su ES piliečiu (pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis ir kt.); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad Jums dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES piliečio priežiūra (pvz. gydymo įstaigos pažyma).
- ES piliečio laisvos formos prašymą išduoti Jums pažymėjimą.
Asmens turėtą pilietybę iki 1940 m. birželio 15 d. patvirtina:
- LR vidaus ar užsienio pasai, išduoti iki 1940 m. birželio 15 d.;
- LR užsienio pasai, išduoti LR diplomatinių atstovybių ar konsulinių įstaigų po 1940 m. birželio 15 d;
- dokumentai, liudijantys asmens tarnybą Lietuvos kariuomenėje ar darbą valstybės tarnyboje;
- gimimo liudijimai arba kiti dokumentai, kuriuose tiesiogiai nurodyta turėta LR pilietybė;
- asmens liudijimai, išduoti iki 1940 m. birželio 15 d. Lietuvoje, arba asmens liudijimai, išduoti pagal dokumentus, išduotus iki 1940 m. birželio 15 d.;
- dokumentai apie mokymąsi, darbą, gyvenimą Lietuvoje iki 1940 m. birželio 15 d., taip pat užsienio valstybės pasas ir kiti dokumentai.
Lietuvių kilmę patvirtina dokumentai, kuriuose nurodyta, kad asmens tėvai ar seneliai arba vienas iš tėvų ar senelių yra ar buvo lietuviai, taip pat asmens rašytinis pareiškimas, kuriuo jis deklaruoja, kad laiko save lietuviu (pvz. Jūsų gimimo liudijimas, kuriame nurodyta, kad Jūsų tėvas yra lietuvis).
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Reikalaujamų dokumentų pateikti nereikia tuo atveju, jeigu Jums yra išduotas teisės į LR pilietybę išsaugojimo pažymėjimas, teisę atkurti LR pilietybę patvirtinantis pažymėjimas ar lietuvių kilmę patvirtinantis pažymėjimas arba, jeigu Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos yra priėmęs sprendimą dėl teisės į LR pilietybę išsaugojimo ar sprendimą išduoti teisę atkurti LR pilietybę patvirtinantį pažymėjimą ar lietuvių kilmę patvirtinantį pažymėjimą.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Pažymėjimas galioja 10 metų.
Taip.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Esu ES valstybės narės pilietis, Lietuvos Respublikos piliečio šeimos narys, atvykęs gyventi į Lietuvą kartu su juo
Turite gauti teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas ES pilietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus ES piliečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius pažymėjimo išdavimo pagrindą:
- dokumentą, patvirtinantį santuoką arba registruotos partnerystės sutartį su LR piliečiu (pvz. santuokos liudijimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate LR piliečio ar LR piliečio sutuoktinio ar asmens, su kuriuo ES ar LR pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartis tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai, ar esate išlaikomas vaikas, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate LR piliečio arba LR piliečio sutuoktinio arba asmens, su kuriuo ES ar LR pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartį, išlaikomas giminaitis, t. y. tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t., ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas);
- LR piliečio laisvos formos prašymą išduoti Jums pažymėjimą;
- dokumentą, patvirtinantį, kad LR pilietis pasinaudojo laisvo asmenų judėjimo ES teise.
LR pilietis, kuris yra pasinaudojęs laisvo asmenų judėjimo ES teise, yra laikomas ES piliečiu. Tam, kad LR pilietis būtų laikomas pasinaudojusiu laisvo asmenų judėjimo teise, jis turi būti kurį laiką gyvenęs kitoje ES valstybėje narėje po 2004 m. gegužės 1 d.
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pakeitimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Pažymėjimas galioja 10 metų.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Esu ES valstybės narės piliečio šeimos narys, nepragyvenęs Lietuvoje 5 metų, ir turiu teisę nuolat gyventi Lietuvoje
Teisę nuolat gyventi Lietuvoje, nepraėjus 5 metų laikotarpiui, galite įgyti, jeigu Jūsų šeimos narys, ES valstybės narės pilietis:
- įgijo teisę nuolat gyventi Lietuvoje nepraėjus 5 metų laikotarpiui;
- mirė, išgyvenęs 2 metus Lietuvoje (Jūs gyvenote kartu su ES valstybės narės piliečiu Lietuvoje);
- mirė dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar profesinės ligos (Jūs gyvenote kartu su ES valstybės narės piliečiu Lietuvoje).
Turite gauti teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą, jeigu dar nedeklaravote.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas ES pilietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus ES piliečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius pažymėjimo išdavimo pagrindą:
- dokumentą, patvirtinantį santuoką arba registruotos partnerystės sutartį su ES piliečiu (pvz. santuokos liudijimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio sutuoktinio ar asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartis tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai, ar esate išlaikomas vaikas, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio arba ES piliečio sutuoktinio arba asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartį, išlaikomas giminaitis, t. y. tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t., ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas);
- ES piliečio, įgijusio teisę nuolat gyventi Lietuvoje nepraėjus 5 metams, laisvos formos prašymą išduoti Jums pažymėjimą; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad Jūsų šeimos narys ES pilietis mirė;
- darbo sutartis ar kiti dokumentai, patvirtinantys, kad Jūsų šeimos narys, ES pilietis mirė, būdamas darbuotoju ar savarankiškai dirbančiu asmeniu;
- jeigu Jūsų šeimos narys, ES pilietis, neturėjo galiojančio dokumento, suteikiančio ar patvirtinančio teisę gyventi Lietuvoje, dokumentus, patvirtinančius, jog jis be pertraukos 2 metus išgyveno Lietuvoje kaip darbuotojas ar savarankiškai dirbantis asmuo ar išlaikė tokio asmens statusą, arba turėjo lėšų pragyventi, arba mokėsi, studijavo, stažavo, tobulino kvalifikaciją, gyveno Lietuvoje kaip ES piliečio šeimos narys; arba
- dokumentai, patvirtinantys, kad ES pilietis mirė dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar profesinės ligos.
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Pažymėjimas galioja 10 metų.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Noriu pakeisti teisės nuolat gyventi pažymėjimą, nes pasikeitė asmens duomenys, tapo netinkamas naudoti, praradau, yra netikslių įrašų.
Jeigu pasikeitė Jūsų asmens duomenys, Jūsų turimas pažymėjimas tapo netinkamas naudoti, jame yra netikslių įrašų arba praradote pažymėjimą, turite kreiptis dėl šio dokumento keitimo.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo keitimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas ES pilietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus ES piliečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo keitimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas pakeičiamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Pakeistą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Nepilnamečio iki 16 metų, neturinčio visiško civilinio veiksnumo, ES piliečio, kuriam yra nustatyta globa ar rūpyba, pažymėjimą paima vienas iš tėvų, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Pažymėjimas galioja 10 metų.
Man gimė vaikas, kuris turi teisę nuolat gyventi Lietuvoje
Jeigu Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiu gimė vaikas, nepaisant jo gimimo vietos, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Jūsų vaiko gimimo dienos turite kreiptis dėl dokumento, patvirtinančio jo teisę gyventi Lietuvos Respublikoje gavimo.
Jūsų vaikas, jeigu jis yra ES valstybės narės pilietis, turi gauti teisės nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą, t. y. vaikui išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo savo vaikui turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis (nuskaitomas tik vaiko veido atvaizdas, jeigu jis atvyksta kartu) ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- savo galiojantį kelionės dokumentą;
- vaiko galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas dėl kurio kreipiatės yra Jūsų vaikas;
- dvi tapačias (iš to paties negatyvo) vaiko amžių atitinkančias nuotraukas, kurių dydis – 40 x 60 mm (kitoje pusėje aiškiai užrašyti vaiko vardą ir pavardę), jeigu vaikas nedalyvauja pateikiant prašymą.
- giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Pažymėjimas yra išduodamas tokiam laikotarpiui, kiek galioja vienam iš vaiko tėvų išduotas dokumentas.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.