Noriu gauti teisės laikinai gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti teisės laikinai gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę
- Noriu gauti teisės nuolat gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą
Noriu gauti teisės laikinai gyventi pažymėjimą
Jeigu esate ES pilietis ir atvykote gyventi į LR ilgiau negu 3 mėnesiams per pusę metų, Jums gal būti išduotas pažymėjimas, kuris patvirtintų Jūsų teisę laikinai gyventi LR.
Esu darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo arba išlaikau tokio asmens statusą
Jeigu esate ES pilietis, galite atvykti į Lietuvos Respubliką dirbti kaip darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo arba gyventi, kaip išlaikantis tokio asmens statusą.
Savarankiškai dirbantys asmenys – individualių įmonių savininkai; mažųjų bendrijų nariai; tikrųjų ūkinių bendrijų ir komanditinių ūkinių bendrijų tikrieji nariai; asmenys, kurie verčiasi individualia veikla (advokatai, advokatų padėjėjai, notarai, antstoliai, verslo liudijimus turintys asmenys ir kiti asmenys); fiziniai asmenys, kurie verčiasi individualia žemės ūkio veikla, kai žemės ūkio valdos ar ūkio ekonominis dydis pagal valstybės įmonės Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro atliktus skaičiavimus už praėjusių metų mokestinį laikotarpį nuo sausio 1 d. iki gruodžio 31 d. yra lygus 4 ekonominio dydžio vienetams arba didesnis; šeimynos dalyviai, kaip jie apibrėžti Lietuvos Respublikos šeimynų įstatyme; asmenys, gaunantys pajamas pagal autorines sutartis arba pajamas iš sporto ar atlikėjo veiklos.
Galite išlaikyti darbuotojo arba savarankiškai dirbančio asmens statusą, kai:
- nutraukta Jūsų darbo sutartis (jos galiojimo laikas pasibaigęs) arba veikla ir laikinai nedirbate ar nevykdote veiklos dėl nėštumo, gimdymo, tėvystės atostogų ir (arba) atostogų vaikui prižiūrėti, ligos ar nelaimingo atsitikimo;
- kai po ne mažiau negu vienų metų darbo nutraukėte darbo sutartį arba veiklą dėl nepriklausančių nuo Jūsų aplinkybių ir įsiregistravote Užimtumo tarnyboje;
- kai dirbote pagal terminuotą darbo sutartį trumpiau kaip vienus metus ar per pirmuosius 12 darbo mėnesių nutraukėte darbo sutartį arba veiklą dėl nepriklausančių nuo Jūsų aplinkybių ir įsiregistravote Užimtumo tarnyboje (tokiu atveju šį statusą išlaikote 6 mėnesius nuo nedarbo pradžios);
- kai nutraukėte darbo sutartį (jos galiojimo laikas baigėsi) ar veiklą, įsiregistravote Užimtumo tarnyboje ir pradėjote mokytis profesijos (jeigu darbo sutartis nutraukta (jos galiojimo laikas baigėsi) dėl nuo Jūsų priklausančių aplinkybių, Jūs turite mokytis profesijos, kuri susijusi su turėtu darbu).
Turite gauti teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Pirmiausia turite elektroniniu būdu per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) užpildyti prašymą išduoti / pakeisti teisės laikinai gyventi pažymėjimą (Esu darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo arba išlaikau tokio asmens statusą) ir pridėti prie šio prašymo pridedamų dokumentų skaitmenines kopijas. Užpildžius prašymą ir rezervavus vizito laiką per MIGRIS, per 4 mėnesius nuo prašymo per MIGRIS pateikimo dienos turite asmeniškai kreiptis dėl teisės laikinai gyventi pažymėjimo išdavimo (keitimo) ir pateikti biometrinius duomenis bei dokumentų originalus. Prie prašymo pridedami šie dokumentai:
- galiojantis kelionės dokumentas (pasas arba ID kortelė);
- Jeigu esate darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo:
- darbo sutartis; arba
- į Lietuvą siunčiančios įmonės, įstaigos ar organizacijos raštas, patvirtinantis Jūsų teisėtą darbą Lietuvoje; arba
- dokumentas, patvirtinantis kad esate savarankiškai dirbantis asmuo Lietuvoje;
- Jeigu išlaikote darbuotojo arba savarankiškai dirbančio asmens statusą:
- dokumentai patvirtinantys, kad nutraukta darbo sutartis (jos galiojimo laikas baigėsi) arba veikla ir jūs laikinai nedirbate ar nevykdote veiklos dėl nėštumo, gimdymo, tėvystės atostogų ir (arba) atostogų vaikui prižiūrėti, ligos ar nelaimingo atsitikimo;
arba
- dokumentai, įrodantys, kad po ne mažiau negu vienų metų darbo nutraukėte darbo sutartį arba veiklą dėl nepriklausančių nuo jo aplinkybių ir įsiregistravote Užimtumo tarnyboje;
arba
- dokumentai, patvirtinantys, kad dirbote pagal terminuotą darbo sutartį trumpiau kaip vienus metus ar per pirmuosius 12 darbo mėnesių nutraukėte darbo sutartį arba veiklą dėl nepriklausančių nuo jūsų aplinkybių ir įsiregistravote Užimtumo tarnyboje (tokiu atveju, šį statusą išlaikote 6 mėnesius nuo nedarbo pradžios);
arba
- dokumentai, patvirtinantys, kad nutraukta darbo sutartis (jos galiojimo laikas baigėsi) arba veikla, įsiregistravote Užimtumo tarnyboje ir pradėjote mokytis profesijos (jeigu darbo sutartis nutraukta (jos galiojimo laikas baigėsi) dėl nuo jo priklausančių aplinkybių, jūs turite mokytis profesijos, kuri susijusi su turėtu darbu).
Turite sumokėti valstybės rinkliavą už prašymo priėmimą, nagrinėjimą ir teisės laikinai gyventi pažymėjimo išdavimą / keitimą:
- 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Dėl teisės laikinai gyventi pažymėjimo išdavimo / keitimo:
- turite rezervuoto vizito laiku atvykti adresu International House Vilnius (Konstitucijos pr. 3) arba į Migracijos departamento teritorinį skyrių.
Teisės laikinai gyventi pažymėjimas išduodamas / keičiamas:
- per 1 mėn.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Pažymėjimas yra išduodamas 5 metams arba numatomam Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiui, jeigu šis laikotarpis yra trumpesnis negu 5 metai.
ES valstybės narės piliečiams, kurie ketina dirbti Lietuvos Respublikoje, nereikia įsigyti leidimo dirbti.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Taip.
Turiu sau ir savo šeimos nariams, jeigu jie atvyksta kartu su manimi arba pas mane, pakankamai išteklių pragyventi Lietuvoje ir turiu galiojantį sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą
Galite atvykti į Lietuvos Respubliką ir gyventi, jeigu turite sau ir savo šeimos nariams ar kitam asmeniui, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis arba pas Jus, pakankamai išteklių pragyventi ir turite galiojantį sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą.
Kitas asmuo, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, asmuo, kuris nėra ES valstybės narės piliečio šeimos narys, bet yra sugyventinis, su kuriuo ES valstybės narės pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius, kurie tinkamai įrodomi dokumentais, taip pat asmuo, kuris yra išlaikomas ES valstybės narės piliečio ar tvarko bendrą namų ūkį su ES valstybės narės piliečiu arba kuriam dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES valstybės narės piliečio priežiūra, jeigu tai tinkamai įrodoma dokumentais.
Turite gauti teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentą, patvirtinantį, kad turite sau ir savo šeimos nariams ar kitam asmeniui, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis arba pas Jus, pakankamų išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje (pvz. išrašas iš banko apie turimas lėšas, dokumentas apie gaunamą stipendiją, neįgalumo pašalpą, senatvės pensiją ir kt.). Kiekvieną kartą ,,pakankami ištekliai“ vertinami individualiai pagal Jūsų asmeninę padėtį, tačiau svarbu tai, jog 176 Eur yra mažiausia suma, kurią reikėtų turėti vienam gyvenimo Lietuvoje mėnesiui vienam asmeniui;
- dokumentą, patvirtinantį turimą galiojantį sveikatos draudimą (draudimas turi galioti Lietuvos teritorijoje, pvz. Europos sveikatos draudimo kortelė).
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė
Taip.
Pažymėjimas yra išduodamas 5 metams arba numatomam Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiui, jeigu šis laikotarpis yra trumpesnis negu 5 metai.
Esu priimtas mokytis į švietimo įstaigą pagal bendrojo ugdymo arba profesinio mokymo programą (programas), studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą, pakviestas stažuoti, tobulinti kvalifikacijos.
Galite atvykti į Lietuvos Respubliką studijuoti, jeigu esate priimtas mokytis į švietimo įstaigą pagal bendrojo ugdymo arba profesinio mokymo programą (programas), studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą, pakviestas stažuoti, tobulinti kvalifikacijos.
Turite gauti teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius pažymėjimo išdavimo pagrindą:
- dokumentą, patvirtinantį, kad Jūs esate priimtas mokytis į švietimo įstaigą pagal bendrojo ugdymo arba profesinio mokymo programą (programas) (pvz. švietimo įstaigos išduotas dokumentas, kuriame būtų nurodyta, jog esate nustatytam laikui priimtas mokytis pagal konkrečią programą); arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad Jūs esate priimtas studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą (pvz. universiteto išduotas dokumentas, kuriame būtų nurodyta, jog esate nustatytam laikui priimtas studijuoti pagal konkrečią programą); arba
- priimančio (kviečiančio) Lietuvos Respublikos juridinio asmens tarpininkavimo raštą, patvirtinantį Jūsų stažuotę Lietuvos Respublikoje, o jeigu Jus į Lietuvos Respubliką siunčia įmonė, įstaiga ar organizacija – šios įmonės, įstaigos ar organizacijos raštą, patvirtinantį Jūsų stažuotę Lietuvos Respublikoje; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad Jūs esate pakviestas tobulinti kvalifikacijos (pvz. kviečiančios įstaigos išduotas dokumentas, kuriame būtų nurodyta, jog esate nustatytam laikui pakviestas tobulinti kvalifikacijos);
- dokumentą, patvirtinantį, kad turite sau ir savo šeimos nariams ar kitam asmeniui, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis arba pas Jus, pakankamai išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje (pvz. išrašas iš banko apie turimas lėšas, dokumentas apie gaunamą stipendiją, pašalpą ir kt.). Kiekvieną kartą ,,pakankami ištekliai“ vertinami individualiai pagal Jūsų asmeninę padėtį, tačiau svarbu tai, jog 176 Eur yra mažiausia suma, kurią reikėtų turėti vienam gyvenimo Lietuvoje mėnesiui vienam asmeniui;
- dokumentą, patvirtinantį turimą galiojantį sveikatos draudimą (draudimas turi galioti Lietuvos teritorijoje, pvz. Europos sveikatos draudimo kortelė).
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriame pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Pažymėjimas yra išduodamas 5 metams arba numatomam Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiui, jeigu šis laikotarpis yra trumpesnis negu 5 metai.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Taip. Į Lietuvos Respubliką gali atvykti ir apsigyventi Jūsų šeimos nariai. Tuo atveju, jeigu Jūsų šeimos nariai yra trečiųjų šalių piliečiai, gali atvykti į Lietuvą pas Jus arba su Jumis sutuoktinis, asmuo, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomi vaikai ir Jūsų bei Jūsų sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomi artimieji giminaičiai pagal tiesiąją aukštutinę liniją (tėvai, seneliai ir t.t.).
Esu ES valstybės pilietis, ES valstybės narės piliečio, turinčio teisę gyventi Lietuvoje, arba Lietuvos Respublikos piliečio, pasinaudojusio laisvo asmenų judėjimo ES teise, šeimos narys, kuris atvyksta kartu su juo arba pas jį
LR pilietis, kuris yra pasinaudojęs laisvo asmenų judėjimo ES teise, yra laikomas ES piliečiu. Tam, kad LR pilietis būtų laikomas pasinaudojusiu laisvo asmenų judėjimo teise, jis turi būti kurį laiką gyvenęs kitoje ES valstybėje narėje po 2004 m. gegužės 1 d.
Kitas asmuo, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, – asmuo, kuris nėra ES valstybės narės piliečio šeimos narys, bet yra sugyventinis, su kuriuo ES valstybės narės pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius, kurie tinkamai įrodomi dokumentais, taip pat asmuo, kuris yra išlaikomas ES valstybės narės piliečio ar tvarko bendrą namų ūkį su ES valstybės narės piliečiu arba kuriam dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES valstybės narės piliečio priežiūra, jeigu tai tinkamai įrodoma dokumentais.
Turite gauti teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas ES pilietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus ES piliečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus:
- santuoką patvirtinantį dokumentą arba registruotos partnerystės sutartį (pvz. santuokos liudijimas); arba
- dokumentus, patvirtinančiu, kad esate ES piliečio, jo sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai arba esate išlaikytinis, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio, jo sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomas giminaitis (tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t.), ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio sugyventinis, su kuriuo Jūs pastaruosius 3 metus palaikote nuolatinius santykius (pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis, vaikų gimimo liudijimai); arba
- dokumentus, patvirtinančius kad esate išlaikomas ES piliečio, turinčio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius kad tvarkote bendrą namų ūkį su ES piliečiu ( pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad Jums dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES piliečio priežiūra (pvz. gydymo įstaigos pažyma);
- dokumentą, patvirtinantį, kad LR pilietis pasinaudojo laisvo asmenų judėjimo ES teise, jeigu atvykstate pas LR pilietį.
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Pateikiant neveiksnaus ES piliečio arba ES piliečio nuo 6 iki 16 metų prašymus turi dalyvauti ir pats ES pilietis.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje,kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Pažymėjimas yra išduodamas laikotarpiui, kuriam yra išduodamas pažymėjimas Jūsų šeimos nariui, ES valstybės narės piliečiui, su kuriuo ar pas kurį atvykote į Lietuvos Respubliką.
Taip. Tam, kad galėtumėte gyventi Lietuvoje savarankiškai, turėtumėte:
- būti darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo arba išlaikyti šį statusą;
- turėti sau ir savo šeimos nariams, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis ar pas Jus, pakankamai išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje ir turėti galiojantį sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą;
- būti priimtas mokytis į švietimo įstaigą pagal bendrojo ugdymo arba profesinio mokymo programą (programas), studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą, pakviestas stažuoti, tobulinti kvalifikacijos, turėti sau ir savo šeimos nariams, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis arba pas Jus, pakankamai išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje ir turėti galiojantį sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą;
Priešingu atveju – privalote išvykti iš Lietuvos Respublikos kartu su ES valstybės narės piliečiu su kuriuo ar pas kurį atvykote į Lietuvos Respubliką.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Teisę gyventi Lietuvoje išsaugote, jeigu: a) esate mirusio ar išvykusio iš Lietuvos ES piliečio arba LR piliečio vaikas (įvaikis) ir mokotės švietimo įstaigoje; b) esate vienas iš tėvų, globojantis mirusio ar išvykusio iš Lietuvos ES piliečio arba LR piliečio vaiką (įvaikį), kuris mokosi švietimo įstaigoje.“)
Turite gauti teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą ir deklaruoti gyvenamąją vietą, jeigu nesate deklaravęs.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą;
- vaiko galiojantį kelionės dokumentą (jeigu prašymą teikiate už vaiką)
- dokumentą, patvirtinantį, kad vienas iš Jūsų vaiko tėvų ES pilietis arba LR pilietis mirė ar išvyko iš Lietuvos;
- dokumentą, patvirtinantį, kad Jūsų vaikas mokosi švietimo įstaigoje pagal atitinkamą formaliojo švietimo programą;
- dokumentą, patvirtinantį, kad globojate vaiką.
Giminystės ryšį, mirtį ar išvykimą iš Lietuvos patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Pažymėjimas tiek vaikui, tiek jį globojančiam vienam iš tėvų, yra išduodamas laikotarpiui iki vaiko pradėtos atitinkamos formaliojo švietimo programos pabaigos.
Taip. Tam, kad galėtumėte gyventi Lietuvoje savarankiškai, turėtumėte:
- būti darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo arba išlaikyti šį statusą;
- turėti sau ir savo šeimos nariams, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis ar pas Jus, pakankamai išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje ir turėti galiojantį sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą;
- būti priimtas mokytis į švietimo įstaigą pagal bendrojo ugdymo arba profesinio mokymo programą (programas), studijuoti į mokslo ir studijų instituciją pagal studijų programą (programas) arba į doktorantūrą, pakviestas stažuoti, tobulinti kvalifikacijos, turėti sau ir savo šeimos nariams, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis arba pas Jus, pakankamai išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje ir turėti galiojantį sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą;
Priešingu atveju – privalote išvykti iš Lietuvos Respublikos kartu su ES valstybės narės piliečiu su kuriuo ar pas kurį atvykote į Lietuvos Respubliką.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Noriu pakeisti teisės laikinai gyventi pažymėjimą, nes pasikeitė asmens duomenys, tapo netinkamas naudoti, praradau, yra netikslių įrašų.
Jeigu pasikeitė Jūsų asmens duomenys, Jūsų turimas pažymėjimas tapo netinkamas naudoti, jame yra netikslių įrašų arba praradote pažymėjimą, turite kreiptis dėl šio dokumento keitimo.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo keitimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio ES piliečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas ES pilietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus ES piliečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo keitimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas pakeičiamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Pakeistą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Pažymėjimas yra keičiamas likusiam laikui, kuriam buvo išduotas dokumentas.
Man gimė vaikas, kuris turi teisę laikinai gyventi Lietuvoje
Jeigu Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiu gimė vaikas, nepaisant jo gimimo vietos, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Jūsų vaiko gimimo dienos turite kreiptis dėl dokumento, patvirtinančio jo teisę gyventi Lietuvos Respublikoje gavimo.
Vaikui, gimusiam ES valstybės narės piliečio gyvenimo Lietuvoje laikotarpiu, išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas, galiojantis tiek, kiek galioja vienam iš vaiko tėvų išduotas dokumentas.
Jūsų vaikas, jeigu jis yra ES valstybės narės pilietis, turi gauti teisės laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje pažymėjimą, t. y. vaikui išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl pažymėjimo gavimo savo vaikui turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis (nuskaitomas tik vaiko veido atvaizdas, jeigu jis atvyksta kartu) ir pasirašyti pateiktą prašymą.
ES piliečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- savo galiojantį kelionės dokumentą;
- vaiko galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas dėl kurio kreipiatės yra Jūsų vaikas;
- dvi tapačias (iš to paties negatyvo) vaiko amžių atitinkančias nuotraukas, kurių dydis – 40 x 60 mm (kitoje pusėje aiškiai užrašyti vaiko vardą ir pavardę), jeigu vaikas nedalyvauja pateikiant prašymą.
Giminystės ryšį su vaiku patvirtinantį dokumentą turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už pažymėjimo išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 10 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Pažymėjimas išduodamas ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kartu su prašymu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos vertėjo parašu. Įgalioto skyriaus darbuotojo reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos patvirtintus vertėjo parašu.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Pažymėjimas yra išduodamas tokiam laikotarpiui, kiek galioja vienam iš vaiko tėvų išduotas dokumentas.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.