Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę
- Noriu gauti teisės laikinai gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo laikinai gyventi kortelę
- Noriu gauti teisės nuolat gyventi pažymėjimą
- Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą
Noriu gauti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę
Jeigu esate ES piliečio šeimos narys, ne ES pilietis, ir gyvenate LR pastaruosius 5 metus ar trumpiau, arba atvykote kartu su ES piliečiu arba pas jį į LR ir ketinate gyventi ilgiau negu 3 mėnesius per pusę metų, privalote gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę.
Esu ES valstybės narės piliečio šeimos narys ar kitas asmuo, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, teisėtai gyvenęs Lietuvoje pastaruosius 5 metus arba trumpiau nei 5 metus / Arba Esu ES valstybės narės piliečio, turinčio teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę arba lietuvių kilmės asmens, šeimos narys
Kitas asmuo, kuris pagal ES teisės aktus naudojasi laisvo asmenų judėjimo teise, – asmuo, kuris nėra ES valstybės narės piliečio šeimos narys, bet yra sugyventinis, su kuriuo ES valstybės narės pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius, kurie tinkamai įrodomi dokumentais, taip pat asmuo, kuris yra išlaikomas ES valstybės narės piliečio ar tvarko bendrą namų ūkį su ES valstybės narės piliečiu arba kuriam dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES valstybės narės piliečio priežiūra, jeigu tai tinkamai įrodoma dokumentais.
Teisė nuolat gyventi Lietuvoje suteikiama ES piliečio šeimos nariui, kuris teisėtai gyveno Lietuvoje trumpiau negu 5 metus, jeigu jis:
- buvo darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo, kuris, sukakęs Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatytą senatvės pensijos amžių ir įgijęs teisę gauti valstybinę socialinio draudimo senatvės pensiją ar valstybinę šalpos pensiją, nutraukė darbo sutartį (darbo sutartis pasibaigė) arba veiklą;
- buvo darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo, kuris pragyveno Lietuvos Respublikoje ne mažiau kaip 2 metus ir teisės aktų nustatyta tvarka buvo pripažintas nedarbingas ar iš dalies darbingas ir dėl to nutraukė darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą;
- be pertraukos 3 metus pragyvenęs Lietuvos Respublikoje kaip darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo, dirba pagal darbo sutartį arba vykdo veiklą kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje, tačiau išlaiko savo gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir į ją paprastai grįžta bent kartą per savaitę;
- gyveno Lietuvos Respublikoje be pertraukos 3 metus, paskutinius metus dirbo mokamą darbą ir pasinaudojo savo teise į išankstinę pensiją.
Asmenys, iki 1940 m. birželio 15 d. turėję Lietuvos Respublikos pilietybę, ir jų palikuonys, kurie nėra įgiję Lietuvos Respublikos pilietybės, turi neterminuotą teisę atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę, neatsižvelgiant į tai, kokioje valstybėje – Lietuvos Respublikoje ar kitoje valstybėje – jie nuolat gyvena.
Lietuvių kilmės asmuo – asmuo, kurio tėvai ar seneliai arba vienas iš tėvų ar senelių yra ar buvo lietuviai ir kuris pats laiko save lietuviu ir deklaruoja tai rašytiniu pareiškimu.
Turite gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę ir deklaruoti gyvenamąją vietą.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius kortelės išdavimo pagrindą, jeigu gyvenote Lietuvoje pastaruosius 5 metus:
- santuoką su ES piliečiu patvirtinantį dokumentą arba registruotos partnerystės sutartį; arba
- dokumentus, patvirtinančiu, kad esate ES piliečio, jo sutuoktinio ar asmens su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai arba esate išlaikomas vaikas, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. gimimo liudijimas, bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio, jo sutuoktinio ar asmens, su kuriuo sudaryta registruotos partnerystės sutartis, išlaikomas giminaitis (tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t.), ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, įrodančius, kad esate ES piliečio sugyventinis, su kuriuo ES pilietis pastaruosius 3 metus palaiko nuolatinius santykius (pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis, vaikų gimimo liudijimai ir kt.); arba
- dokumentus, patvirtinančius, jog esate išlaikomas ES piliečio (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad tvarkote bendrą namų ūkį su ES piliečiu (pvz. bendra būsto nuomos ar paskolos būstui įsigyti sutartis ir kt.); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad Jums dėl rimtų sveikatos priežasčių būtinai reikalinga asmeninė ES piliečio priežiūra (pvz. gydymo įstaigos pažyma ir kt.);
- ES valstybės narės piliečio laisvos formos prašymą išduoti Jums kortelę.
- dokumentus, patvirtinančius kortelės išdavimo pagrindą,
- ES valstybės narės piliečio laisvos formos prašymas patvirtinti Jūsų teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.
- jeigu gyvenote Lietuvoje trumpiau nei 5 metus:
- dokumentus, įrodančius teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje, ir dokumentus, patvirtinančius, kad nutraukėte veiklą; arba
- dokumentus, įrodančius teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje, ir dokumentus, patvirtinančius, kad teisės aktų nustatyta tvarka buvote pripažintas nedarbingas ar iš dalies darbingas ir dėl to nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą;arba
- dokumentus, įrodančius teisėtą veiklą Lietuvos Respublikoje 3 metus be pertraukos (jeigu šiuo laikotarpiu nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą dėl nepriklausančių nuo Jūsų aplinkybių arba nedirbote ar nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo – šias aplinkybes patvirtinančius dokumentus), ir darbo sutartį ar kitus dokumentus, patvirtinančius, kad vykdote veiklą kitoje ES valstybėje narėje, tačiau išlaikote savo gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje ir į ją paprastai grįžtate bent kartą per savaitę arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad pasinaudojote savo teise į išankstinę pensiją (jeigu per paskutinius metus nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) arba veiklą dėl nepriklausančių nuo Jūsų aplinkybių arba nedirbote ar nutraukėte darbo sutartį (ji buvo nutraukta) dėl ligos ar nelaimingo atsitikimo ir Jūsų sutuoktinis nėra Lietuvos Respublikos pilietis – šias aplinkybes patvirtinančius dokumentus).
ES pilietis su kuriuo ar pas kurį atvykstate, turi turėti teisę nuolat gyventi Lietuvos Respublikoje.
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740). Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą pažymėjimą galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kortelė galioja 10 metų.
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Taip, leidimo dirbti nereikia.
Esu šeimos narys asmens, įgijusio teisę nuolat gyventi Lietuvoje nepraėjus 5 metų laikotarpiui arba esu mirusio ES valstybės narės piliečio, išgyvenusio 2 metus arba mirusio dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar profesinės ligos, bei gyvenusio Lietuvoje trumpiau nei 5 metus, šeimos narys
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius kortelės išdavimo pagrindą:
- dokumentą, patvirtinantį santuoką arba registruotos partnerystės sutartį su ES piliečiu (pvz. santuokos liudijimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio ar ES piliečio sutuoktinio ar asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartis tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai, ar esate išlaikomas vaikas, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio arba ES piliečio sutuoktinio arba asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartį, išlaikomas giminaitis, t. y. tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t., ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas);
- ES piliečio, įgijusio teisę nuolat gyventi Lietuvoje nepraėjus 5 metams, laisvos formos prašymą išduoti Jums kortelę; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad Jūsų šeimos narys ES pilietis mirė;
- dokumentus, patvirtinančius, kad Jūsų šeimos narys, ES pilietis, mirė dėl nelaimingo atsitikimo darbe ar profesinės ligosdarbo;arba
- jeigu Jūsų šeimos narys, ES pilietis, iki mirties buvo išgyvenęs Lietuvoje be pertraukos 2 metus, tačiau šiuo laikotarpiu neturėjo galiojančio dokumento, suteikiančio ar patvirtinančio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, dokumentus, patvirtinančius, kad Jūsų šeimos narys šiuo laikotarpiu buvo darbuotojas, savarankiškai dirbantis asmuo arba išlaikė tokio asmens statusą, turėjo lėšų pragyventi, mokėsi, stažavo, studijavo arba gyveno kaip ES piliečio šeimos narys
Giminystės ryšį ar mirtį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740). Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kortelė galioja 10 metų.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Teisėtai gyvenu Lietuvoje pastaruosius 5 metus Esu ES valstybės narės piliečio (taip pat ir Lietuvos Respublikos piliečio), kurio teisė gyventi Lietuvoje buvo patvirtinta, šeimos narys, kuris išsaugo teisę gyventi Lietuvoje
Teisė gyventi Lietuvoje išsaugoma tuo atveju, jeigu:
- ES valstybės narės pilietis mirė;
- Santuoka su ES valstybės narės piliečiu pripažinta negaliojanti arba santuoka ar registruotos partnerystės sutartis yra nutraukta;
- Globoju ar rūpinuosi ES valstybės narės piliečio vaikais;
- Santuokos nutraukimas įvyko dėl kito sutuoktinio (ES valstybės narės piliečio) kaltės;
- ES valstybės narės piliečiui mirus ar išvykus iš Lietuvos, globoju jo vaikus iki pradėtos atitinkamos formaliojo švietimo programos pabaigos;
- Esu mirusio ar išvykusio iš Lietuvos ES valstybės narės piliečio vaikas, kuris mokosi formaliojo švietimo programoje.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
- dokumentus, patvirtinančius kortelės išdavimo pagrindą:
- dokumentą, patvirtinantį santuoką arba registruotos partnerystės sutartį su ES piliečiu (pvz. santuokos liudijimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio ar ES piliečio sutuoktinio ar asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartis tiesioginis palikuonis, kuriam nesukakę 21 metai, ar esate išlaikomas vaikas, ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas); arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad esate ES piliečio arba ES piliečio sutuoktinio arba asmens, su kuriuo ES pilietis sudaręs registruotos partnerystės sutartį, išlaikomas giminaitis, t. y. tėvas, motina, senelis, senelė ir t.t., ir išlaikymą patvirtinančius dokumentus (pvz. bankinių pavedimų išrašai, paaiškinimas);
ir
- dokumentą, patvirtinantį, kad ES pilietis, turėjęs teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, mirė; ir
- dokumentą, patvirtinantį, jog gyvenote Lietuvoje bent vienerius metus, kaip šeimos narys, iki ES valstybės narės piliečio mirties; arba
- dokumentas, patvirtinantis, kad santuoka pripažinta negaliojanti arba kad santuoka arba registruotos partnerystės sutartis nutraukta; ir
- dokumentai, įrodantys, kad santuoka arba registruota partnerystė truko ne trumpiau kaip 3 metus, iš jų vienerius – Lietuvos Respublikoje; arba
- dokumentus, įrodančius, kad globojate ar rūpinatės buvusio sutuoktinio ar asmens, su kuriuo buvote sudaręs registruotos partnerystės sutartį, ES piliečio, vaikais; arba
- dokumentus, įrodančius, kad santuokos nutraukimas įvyko dėl kito sutuoktinio, ES piliečio, kaltės;
ir
- dokumentą, patvirtinantį, jog esate darbuotojas arba savarankiškai dirbantis asmuo arba išlaikote tokio asmens statusą; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad turite sau ir savo šeimos nariams ar kitam asmeniui, jeigu jie atvyksta kartu su Jumis arba pas Jus, pakankamų išteklių pragyventi Lietuvos Respublikoje ir dokumentą, patvirtinantį turimą galiojantį sveikatos draudimą;
arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad ES valstybės narės pilietis mirė; arba
- dokumentus, patvirtinančius, kad ES valstybės narės pilietis išvyko iš Lietuvos Respublikos;
- dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo yra mirusio ES piliečio vaikas; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad asmuo yra išvykusio iš Lietuvos Respublikos ES piliečio vaikas; arba
- dokumentą, patvirtinantį, kad esate mirusio arba išvykusio iš Lietuvos Respublikos ES piliečio, turėjusio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, vaiką globojantis vienas iš tėvų (įtėvių);
- dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas mokosi švietimo įstaigoje pagal atitinkamą formaliojo švietimo programą.
Giminystės ryšį, gyvenimo faktą Lietuvoje, patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Kortelė galioja 10 metų.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Noriu pakeisti ES piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi kortelę, nes pasikeitė asmens duomenys, tapo netinkamas naudoti, praradau, yra netikslių įrašų.
Jeigu pasikeitė Jūsų asmens duomenys, Jūsų turima kortelė tapo netinkama naudoti, joje yra netikslių įrašų arba praradote kortelę, turite kreiptis dėl šio dokumentų keitimo.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės keitimo turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į skyrių, prašymą gali užpildyti ir pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į skyrių, asmens tapatybę ir parašą turi patvirtinti ir jo biometrinius duomenis turi nuskaityti pas užsienietį nuvykęs įgaliotas skyriaus valstybės tarnautojas ar darbuotojas, dirbantis pagal darbo sutartį.
Neveiksnaus užsieniečio prašymą pildo ir pateikia jo globėjas (rūpintojas) ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju (rūpintoju) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- galiojantį kelionės dokumentą;
Dėl dokumentų originalų ir biometrinių duomenų pateikimo bei pateikto prašymo pasirašymo turite kreiptis į pasirinktą Migracijos departamento skyrių.
Už kortelės keitimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 40 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė pakeičiama ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Man gimė vaikas, kuris turi teisę nuolat gyventi Lietuvoje
Vaikui, gimusiam ES valstybės narės piliečio gyvenimo Lietuvoje laikotarpiu, išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas, galiojantis tiek, kiek galioja vienam iš vaiko tėvų išduotas dokumentas.
Jeigu Jūsų gyvenimo Lietuvos Respublikoje laikotarpiu gimė vaikas, nepaisant jo gimimo vietos, ne vėliau kaip per 6 mėnesius nuo Jūsų vaiko gimimo dienos turite kreiptis dėl dokumento, patvirtinančio jo teisę gyventi Lietuvos Respublikoje gavimo.
Jūsų vaikas, jeigu jis nėra ES valstybės narės pilietis, turi gauti Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo nuolat gyventi šalyje kortelę, t. y. vaikui išduodamas toks pat kaip abiejų tėvų ar vieno iš jų turimas dokumentas.
Pateikti prašymą ir dokumentus dėl kortelės gavimo savo vaikui turite asmeniškai per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (toliau – MIGRIS). Per 4 mėnesius nuo prašymo ir dokumentų per MIGRIS pateikimo dienos, turite asmeniškai atvykti į pasirinktą Migracijos departamento skyrių ir pateikti dokumentų originalus, biometrinius duomenis (nuskaitomas tik vaiko veido atvaizdas, jeigu jis atvyksta kartu) ir pasirašyti pateiktą prašymą.
Užsieniečio iki 16 metų prašymą pildo ir pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių) (toliau – tėvai), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Turite pateikti:
- savo galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę;
- vaiko galiojantį pasą arba asmens tapatybės kortelę;
- dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas dėl kurio kreipiatės yra Jūsų vaikas;
- dvi tapačias (iš to paties negatyvo) vaiko amžių atitinkančias nuotraukas, kurių dydis – 40 x 60 mm (kitoje pusėje aiškiai užrašyti vaiko vardą ir pavardę), jeigu vaikas nedalyvauja pateikiant prašymą.
- teisėtą vaiko buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinantį dokumentą (jei netaikomas bevizis režimas) (pvz. viza, leidimas gyventi, išduotas kitoje ES valstybėje narėje, Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelė, išduota kitoje ES valstybėje narėje). Šį dokumentą turite pateikti, atvykus į Migracijos departamento teritorinį skyrių;
Giminystės ryšį patvirtinančius dokumentus turite pateikti tuo atveju, jeigu Lietuvos Respublikos gyventojų registre tokių duomenų nėra.
Dėl dokumento išdavimo turite kreiptis į Migracijos departamento teritorinį padalinį, kurio aptarnaujamoje teritorijoje gyvenate.
Už kortelės išdavimą privalote sumokėti valstybės rinkliavą – 60 Eur (įmokos kodas – 5740).
Pateikdamas prašymą galite pateikti ir sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Dėmesio: jeigu valstybės rinkliavą už Jus sumokėjo kitas asmuo, turi būti pateikta mokamojo pavedimo išplėstinė forma, kurioje nurodyta Jūsų vardas, pavardė ir asmens kodas ar gimimo data, su banko žyma.
Kortelė išduodami ne vėliau kaip per vieną mėnesį nuo prašymo pateikimo dienos.
Išduotą kortelę galite atsiimti Migracijos departamento skyriuje, kuriam pateikėte prašymą. Tai padaryti galite Jūs pats arba Jūsų įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Notaro patvirtintiems prilyginami:
- karių įgaliojimai, patvirtinti karinių dalinių, junginių, karo įstaigų ir mokyklų vadų (viršininkų);
- asmenų, esančių laisvės atėmimo vietose, įgaliojimai, patvirtinti laisvės atėmimo vietų vadovų;
- asmenų, esančių tolimojo plaukiojimo metu jūrų laivuose, plaukiojančiuose su Lietuvos valstybės vėliava, patvirtinti tų laivų kapitonų.
Jeigu pateikiami užsienyje išduoti dokumentai, išskyrus užsieniečio ar jį atstovaujančio asmens kelionės, asmens tapatybę bei teisėtą buvimą Lietuvos Respublikoje patvirtinančius dokumentus, jie turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimai – patvirtinti vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Kai kartu su prašymu būtina pateikti santuokos sudarymą, jos nutraukimą, rėmėjo mirtį patvirtinantį dokumentą, gimimo liudijimą, sveikatos draudimą patvirtinantį dokumentą, dokumentą, patvirtinantį, kad užsienietis turi pakankamai lėšų pragyventi Lietuvos Respublikoje (banko pažyma), tai šie dokumentai gali būti pateikti surašyti originalia anglų kalba arba gali būti pateiktas kita kalba surašyto šio dokumento vertimas į anglų kalbą, patvirtintas vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos. Migracijos departamento reikalavimu užsienietis privalo pateikti šių dokumentų vertimus į lietuvių kalbą, patvirtintus vertimo iš vienos kalbos į kitą paliudijimo teisę turinčio asmens ar institucijos.
Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille) Lietuvos Respublikos Vyriausybės nustatyta tvarka, išskyrus atvejus, kai pagal Lietuvos Respublikos tarptautines sutartis ar Europos Sąjungos teisės aktus dokumentas neturi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Jeigu teikiate prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo teisės gyventi pažymėjimo arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelės, atsiėmimo.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę:
- Migracijos departamente atsiėmus teisės gyventi pažymėjimą arba ES piliečio šeimos nario leidimo gyventi kortelę, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.