Noriu gauti ATK ir/ar LR pasą
Noriu gauti ATK ir/ar LR pasą
Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelė ir pasas išduodami tik Lietuvos Respublikos piliečiams.
Asmens dokumentai
Asmens tapatybės kortelės ir paso paskirtį, jų išdavimo, keitimo, naudojimo ir galiojimo sąlygas, juose įrašomus duomenis reglamentuoja Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelės ir paso įstatymas.
Asmens tapatybės kortelė ir pasas yra Lietuvos Respublikos piliečio asmens dokumentai, patvirtinantys jo asmens tapatybę ir pilietybę.
Asmens tapatybės kortelė yra Lietuvos Respublikos piliečio (toliau – pilietis) asmens dokumentas, patvirtinantis jo asmens tapatybę ir pilietybę ir skirtas naudoti Lietuvos Respublikoje bei gali būti naudojama vykti į užsienio valstybes, kurios pripažįsta asmens tapatybės korteles kaip kelionės dokumentą.
Vadovaujantis 2004 m. balandžio 29 d. Europos Parlamento ir Tarybos direktyvos 2004/38/EB nuostatomis, visi ES valstybių narių (Airijos, Austrijos, Belgijos, Bulgarijos, Čekijos, Danijos, Estijos, Graikijos, Ispanijos, Italijos, Kipro, Kroatijos, Latvijos, Lenkijos, Lietuvos, Liuksemburgo, Maltos, Nyderlandų, Portugalijos, Prancūzijos, Rumunijos, Slovakijos, Slovėnijos, Suomijos, Švedijos, Vengrijos, Vokietijos) piliečiai, turintys savo valstybės išduotą galiojančią asmens tapatybės kortelę, turi teisę išvykti iš valstybės narės teritorijos į kitą valstybę narę.
Lietuvos Respublikos asmens tapatybės kortelę galiojančia kelionėms pripažįsta ir šios valstybės: Albanija, Bosnija ir Hercegovina, Islandija, Juodkalnija, Lichtenšteinas, Šiaurės Makedonija, Moldova, Monakas, Norvegija, Sakartvelas, San Marinas, Serbija, Šveicarija, Vatikanas.
Prieš vykstant į užsienio valstybę, patartina pasitikrinti informaciją dėl dokumentų, kurie yra pripažįstami tinkamais atvykti į konkrečią užsienio valstybę. Pasitikrinti galite čia.
Asmens tapatybės kortelė gali būti naudojama asmens tapatybei elektroninėje erdvėje patvirtinti ar nustatyti ir elektroniniams duomenims pasirašyti, jeigu joje yra elektroninis lustas su jame įrašytais asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuotu sertifikatais.
Informaciją apie asmens tapatybės kortelėje esančias elektroninio identifikavimo ir e. parašo priemones galite rasti čia.
Pilietis vienu metu gali turėti ir asmens tapatybės kortelę, ir pasą.
Pasas yra Lietuvos Respublikos piliečio asmens dokumentas, patvirtinantis jo asmens tapatybę ir pilietybę ir skirtas vykti į užsienio valstybes arba naudoti Lietuvos Respublikoje. Pasas išduodamas bet kokio amžiaus Lietuvos Respublikos piliečiui, gyvenančiam Lietuvos Respublikoje arba užsienio valstybėje.
Lietuvos Respublikoje gyvenantys piliečiai nuo 16 metų privalo turėti asmens tapatybės kortelę arba pasą, jeigu neturi galiojančio Lietuvos Respublikos piliečio paso arba jeigu teisės aktų nustatyta tvarka nepateikė dokumentų dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo. Lietuvos Respublikoje gyvenantys piliečiai, kuriems sukako 16 metų, dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo turi pateikti ne vėliau kaip per vieną mėnesį po to, kai sukako 16 metų.
Piliečiui iki 16 metų, taip pat piliečiui, gyvenančiam užsienio valstybėje, asmens tapatybės kortelė arba pasas išduodami jo pageidavimu.
Dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo (nepriklausomai nuo Jūsų deklaruotos gyvenamosios vietos) turite asmeniškai pateikti pasirinktam Migracijos departamento teritoriniam skyriui, o jeigu gyvenate užsienio valstybėje – Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai.
Asmens tapatybės kortelė galioja:
- išduota piliečiui iki 5 metų – 2 metus;
- išduota piliečiui nuo 5 metų iki 16 metų – 5 metus;
- išduota piliečiui nuo 16 metų iki 70 metų – 10 metų;
- išduota piliečiui nuo 70 metų – 30 metų;
- išduota piliečiui be elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų, kai jų laikinai negalima nuskaityti – 12 mėnesių.
Pasas galioja:
- išduotas piliečiui iki 5 metų – 2 metus;
- išduotas piliečiui nuo 5 metų iki 16 metų – 5 metus;
- išduotas piliečiui nuo 16 metų – 10 metų;
- išduotas piliečiui be elektroniniu būdu fiksuotų pirštų atspaudų, kai jų laikinai negalima nuskaityti – 12 mėnesių.
Dėmesio! Kai kuriose informacinėse sistemose duomenys apie Jums išduoto paso ar asmens tapatybės kortelės galiojimą atsinaujina ne iš karto, todėl šiuos duomenis kitos Lietuvos Respublikos institucijos gali pamatyti tik kitą dieną po Jūsų dokumento atsiėmimo Migracijos departamente. Pasitikrinti apie Jums išduoto paso ar asmens tapatybės kortelės galiojimą galite prisijungę prie savo paskyros Lietuvos migracijos informacinėje sistemoje adresu www.migracija.lt skiltyje ,,Mano dokumentai“.
Asmens tapatybės kortelė keičiama, kai:
- pilietis pakeičia anketinius duomenis (vardą (vardus), pavardę, lytį, gimimo datą) arba piliečiui suteikiamas naujas asmens kodas;
- ji tapo netinkama naudoti;
- joje yra netikslių įrašų;
- pasibaigė jos galiojimo laikas;
- to pageidauja pilietis.
Pasas keičiamas, kai:
- pilietis pakeičia anketinius duomenis (vardą (vardus), pavardę, lytį, gimimo data, gimimo vietą, tautybę) arba piliečiui suteikiamas naujas asmens kodas
- jis tapo netinkamas naudoti;
- jame yra netikslių įrašų;
- pasibaigė jo galiojimo laikas;
- išnaudoti vizoms skirti lapai;
- to pageidauja pilietis.
Dokumentų dėl ATK ar / ir paso gavimo/keitimo pateikimas
Lietuvos Respublikoje gyvenantis pilietis dokumentus dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo turi asmeniškai pateikti pasirinktam Migracijos departamento teritoriniam skyriui (nepriklausomai nuo deklaruotos gyvenamosios vietos), o užsienio valstybėje gyvenantis pilietis – Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai arba pasirinktam Migracijos departamento teritoriniam skyriui.
Pilietis per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) gali pateikti prašymą dėl LR paso arba asmens tapatybės kortelės gavimo (keitimo) tik tuo atveju, jeigu jo turimoje asmens tapatybės kortelėje ar pase yra užfiksuoti visi LR Asmens tapatybės kortelės ir paso įstatyme nustatyti piliečio biometriniai duomenys ir piliečio parašas (jeigu parašas turi būti asmens tapatybės kortelėje ir (ar) pase) ir nuo piliečio biometrinių duomenų nuskaitymo praėjo ne daugiau kaip 6 mėnesiai.
Prašymas dėl asmens dokumento išdavimo piliečiui iki 2 metų negali būti pateikiamas per MIGRIS.
Tuo atveju, jeigu nuo paskutinio biometrinių duomenų nuskaitymo praėjo daugiau kaip 6 mėnesiai, piliečiai turi kreiptis dėl LR paso ar asmens tapatybės kortelės gavimo (keitimo) tiesiogiai į Migracijos departamento teritorinį skyrių.
Teikiant prašymą išduoti ar keisti asmens dokumentus, asmuo turi būti deklaravęs gyvenamąją vietą Lietuvoje arba deklaravęs išvykimą iš Lietuvos.
Gyvenamosios vietos deklaracijas galima pateikti:
- Seniūnijoje pagal gyvenamąją vietą ar kitame savivaldybės padalinyje, kuriam pavesta vykdyti šias funkcijas;
- Internetu per e-valdžios vartus www.epaslaugos.lt iš paslaugų gyventojams pasirinkus kategoriją „Seniūnijos, savivaldybės“ ir paslaugą „Gyvenamosios vietos deklaravimas Lietuvoje“ arba „Gyvenamosios vietos deklaravimas išvykstant iš Lietuvos“;
- Asmenys, kurie išvyko iš Lietuvos ilgesniam nei 6 mėnesių laikotarpiui ir deklaracijos nepateikė prieš išvykstant, išvykimo deklaracijas gali pateikti internetu arba per Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ar konsulines įstaigas užsienyje.
Daugiau informacijos apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt/.“
Norint vaikui užsakyti pirmą asmens dokumentą, būtina atlikti šiuos veiksmus:
- Apskaityti (gimus užsienyje) ar įregistruoti (gimus Lietuvoje) vaiko gimimą Civilinės metrikacijos skyriuje Lietuvoje.
- Pasirinktam Migracijos departamento teritoriniam skyriui ar Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai pateikti prašymą išduoti asmens dokumentą.
Vaiko iki 2 m. amžiaus dalyvavimas teikiant prašymą Migracijos departamento teritoriniame skyriuje ar Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje nėra būtinas. Jeigu vaikas nedalyvauja, reikia pateikti dvi tapačias piliečio amžių atitinkančias nuotraukas (reikalavimai nuotraukoms išsamiau pateikiami Asmens dokumentų išrašymo centro tinklalapyje, kitu atveju jų pateikti nebūtina.
Prašymas dėl asmens dokumento išdavimo piliečiui iki 2 metų negali būti pateikiamas per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).
Norint, kad dokumentas būtų gaminamas skubos tvarka ir apmokėjus valstybės rinkliavą už šią paslaugą banke arba naudojantis el. bankininkyste, teikiant prašymą būtina pateikti sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Prašymą išduoti pirmą vaiko asmens dokumentą gali pateikti:
- Vienas iš tėvų – pateikdamas savo galiojantį asmens dokumentą;
- Jeigu tėvai išsituokę:
- tas iš tėvų, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta – pateikdamas tai patvirtinančią teismo nutartį ir savo galiojantį asmens dokumentą;
- kitas iš tėvų – pateikdamas tėvo, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta, rašytinį sutikimą (parašas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka, išskyrus atvejus, kai sutikimas surašomas Migracijos departamento įgalioto valstybės tarnautojo ar darbuotojo arba konsulinio pareigūno akivaizdoje), teismo nutartį ir savo galiojantį asmens dokumentą.
- Globėjas – pateikdamas globą patvirtinančius dokumentus ir savo galiojantį asmens dokumentą.
- Socialinės globos įstaigos atstovas – pateikdamas tai patvirtinančius dokumentus ir savo galiojantį asmens dokumentą.
- Jeigu jau buvo išduotas asmens dokumentas:
- Kitas asmuo – jeigu aukščiau nurodyti asmenys prašymo nepateikia, tai asmens tapatybės kortelė ar pasas gali būti išduotas ar pakeistas tarpininkaujant Valstybinei vaiko teisių apsaugos institucijai ar užsienio valstybės institucijai, atsakingai už vaiko teisių apsaugą. Atkreipiame dėmesį, kad šiame dokumente turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių nei vienas iš tėvų, nei globėjas negali pateikti prašymo išduoti asmens dokumentą ir kitų būtinų dokumentų, ir įvardytas vaiko interesams atstovaujantis asmuo, kuris ir teiks prašymą, pateikdamas Valstybinės vaikų teisių apsaugos tarnybos tarpininkavimo raštą, savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą vaiko asmens dokumentą.
Vaiko nuo 2 metų dalyvavimas, teikiant prašymą išduoti ar pakeisti dokumentą, yra būtinas!
Jei tai pirmas vaiko asmens dokumentas, prašymą ir dokumentus pateikia:
- Vienas iš tėvų – pateikdamas savo galiojantį asmens dokumentą;
Jeigu tėvai išsituokę:
- tas iš tėvų, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta – pateikdamas tai patvirtinančią teismo nutartį ir savo galiojantį asmens dokumentą;
- kitas iš tėvų – pateikdamas tėvo, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta, rašytinį sutikimą (parašas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka, išskyrus atvejus, kai sutikimas surašomas įgalioto Migracijos departamento įgalioto valstybės tarnautojo ar darbuotojo arba konsulinio pareigūno akivaizdoje), teismo nutartį ir savo galiojantį asmens dokumentą.
- Globėjas – pateikdamas globą patvirtinančius dokumentus ir savo galiojantį asmens dokumentą.
- Socialinės globos įstaigos atstovas – pateikdamas tai patvirtinančius dokumentus ir savo galiojantį asmens dokumentą.
Jei tai keičiamas vaiko asmens dokumentas, prašymą gali pateikti:
- Vienas iš tėvų – pateikdamas savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą vaiko asmens dokumentą (net jei jis ir nebegalioja);
Jeigu tėvai išsituokę:
- tas iš tėvų, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta – pateikiant tai patvirtinančią teismo nutartį, savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą vaiko asmens dokumentą (net jei jis ir nebegalioja);
- kitas iš tėvų – pateikiant tėvo, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta, rašytinį sutikimą (parašas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka, išskyrus atvejus, kai sutikimas surašomas įgalioto Migracijos departamento įgalioto valstybės tarnautojo ar darbuotojo arba konsulinio pareigūno akivaizdoje), teismo nutartį, savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą vaiko asmens dokumentą (net jei jis ir nebegalioja).
- Globėjas – pateikdamas globą patvirtinančius dokumentus, savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą vaiko asmens dokumentą (net jei jis ir nebegalioja).
- Socialinės globos įstaigos atstovas – pateikdamas tai patvirtinančius dokumentus, savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą vaiko asmens dokumentą (net jei jis ir nebegalioja).
- Kitas asmuo – jeigu aukščiau nurodyti asmenys prašymo nepateikia, tai asmens tapatybės kortelė ar pasas gali būti išduotas ar pakeistas tarpininkaujant valstybinei vaiko teisių apsaugos institucijai ar užsienio valstybės institucijai, atsakingai už vaiko teisių apsaugą.
Atkreipiame dėmesį, kad šiame dokumente turi būti nurodytos priežastys, dėl kurių nei vienas iš tėvų, nei globėjas negali pateikti prašymo išduoti asmens dokumentą ir kitų būtinų dokumentų, ir įvardytas vaiko interesams atstovaujantis asmuo, kuris ir teiks prašymą, pateikdamas valstybinės vaikų teisių apsaugos tarnybos tarpininkavimo raštą, savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą vaiko asmens dokumentą (net jei jis ir nebegalioja).
Prašymą išduoti ar keisti asmens dokumentą nuo 16 metų teikia pats asmuo.
SVARBU. Jeigu jam anksčiau nebuvo išduotas asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas ir jam nėra sukakę 18 metų amžiaus, kreipiantis dėl dokumento išdavimo, kartu turi dalyvauti:
- Vienas iš tėvų – pateikdamas savo galiojantį asmens dokumentą;
- Globėjas – pateikdamas globą patvirtinančius dokumentus ir savo galiojantį asmens dokumentą.
- Socialinės globos įstaigos atstovas – pateikdamas tai patvirtinančius dokumentus ir savo galiojantį asmens dokumentą.
Jeigu tai keičiamas asmens dokumentas, prašymą asmuo teikia pats - pateikdamas keičiamą asmens dokumentą, arba kitą galiojantį asmens dokumentą (jei keičiamas asmens dokumentas yra prarastas, būtina pateikti kitą galiojantį asmens dokumentą (pasą arba asmens tapatybės kortelę), jei toks buvo išduotas. Jeigu nebuvo išduotas arba taip pat yra prarastas, kitą turimą dokumentą su asmens vardu, pavarde, gimimo data ar asmens kodu ir nuotrauka.
Atkreipiame dėmesį, kad keičiamas asmens dokumentas, sutikrinus asmens duomenis, yra grąžinamas asmeniui.
Taip, būtina. Rezervuoti laiką galima tinklalapyje www.migracija.lt arba telefonu +370 707 67 000, skambinant iš užsienio +370 5 271 7112.
Be išankstinės registracijos į klientų aptarnavimo skyrius gali atvykti ir yra aptarnaujami:
- senatvės pensininkai;
- asmenys su negalia;
- Lietuvos Respublikos piliečiai, kurie pasą pageidauja užsisakyti ir gauti ypatingos skubos tvarka, tą pačią dieną;
- Lietuvos Respublikos piliečiai, kurie asmens tapatybės kortelę pageidauja užsisakyti ir gauti per 1 darbo dieną.
Tokiems asmenims migracijos paslaugos teikiamos gyva eile vos tik atsiranda laisvas klientų aptarnavimo langelis.
Nuo 2 metų amžiaus asmenys privalo dalyvauti pateikiant prašymą išduoti ar keisti asmens dokumentą. Jeigu asmuo dėl negalios negali pats atvykti į Migracijos departamento teritorinį skyrių, iš anksto suderinus atvykimo laiką, Migracijos departamento teritorinio skyriaus padalinio darbuotojas su mobiliąja biometrinių duomenų registravimo įranga atvyksta į namus, sveikatos priežiūros ar globos įstaigą, kad priimtų prašymą išduoti ar keisti asmens dokumentą. Tokiu atveju, dokumentai gaminami tik bendra tvarka per 1 mėnesį.
Dėl paslaugos užsakymo prašome skambinti Migracijos departamento skambučių centro telefono numeriu +370 707 67000 (skambinant iš užsienio +370 5 271 7112).
Paso ir asmens tapatybės kortelės keitimas internetu
Pilietis per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) gali pateikti prašymą pakeisti (išduoti) Lietuvos Respublikos pasą arba asmens tapatybės kortelę, jeigu:
- pilietis turi pasą ar asmens tapatybės kortelę, kurie buvo išduoti ne anksčiau nei prieš 6 mėnesius;
- prašydamas išduoti turimą pasą ar asmens tapatybės kortelę, pilietis pateikė savo biometrinius duomenis (veido atvaizdą, pirštų atspaudus ir parašą).
Parašas nebūtinas tik tuo atveju, jeigu asmuo pripažintas neveiksniu tam tikroje srityje, dėl fizinės negalios nesugeba pasirašyti, yra jaunesnis nei 14 metų.
Prašymas dėl asmens dokumento išdavimo piliečiui iki 2 metų negali būti pateikiamas per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).
Jei prašymas dėl asmens dokumento išdavimo (keitimo) pateiktas per MIGRIS, asmens tapatybės kortelėje ir pase fiksuojamas toks piliečio veido atvaizdas, dviejų pirštų atspaudai ir parašas, koks buvo užfiksuotas paskutiniame išduotame asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinančiame dokumente.
Pilietis, užsisakęs asmens dokumentą internetu, turės asmeniškai atvykti į prašyme nurodytą Migracijos departamento Klientų aptarnavimo skyrių atsiimti šio dokumento (net ir tuo atveju, jeigu pilietis yra nepilnametis).
Paso ir asmens tapatybės kortelės keitimas pasikeitus asmens duomenims
Atkreipiame dėmesį, kad, pasikeitus Jūsų asmens duomenims, galite pasirinkti, ar norite keisti tik vieną asmens dokumentą, ar abu, tačiau svarbu, kad, išdavus naują asmens tapatybės kortelę ar pasą, visi turėti asmens dokumentai iš karto bus paskelbti negaliojančiais. Plačiau apie dokumentų keitimo procedūrą ir pateikiamus dokumentus prašome skaityti skiltyje „Išdavimas ir (ar) keitimas asmenims nuo 16 m. amžiaus“.
Nekokybiškų dokumentų keitimas
Lietuvos Respublikos piliečio pasas ar asmens tapatybės kortelė keičiami nemokamai, kai:
- piliečiui išduotas techniškai sugadintas Lietuvos Respublikos pasas ar asmens tapatybės kortelė;
- išduotame Lietuvos Respublikos pase ar asmens tapatybės kortelėje ne dėl piliečio kaltės buvo įrašyti netikslūs įrašai;
Kitais atvejais pilietis už paso ar asmens tapatybės kortelės keitimą turi sumokėti valstybės rinkliavą.
Dėl asmens dokumento keitimo pilietis privalo atvykti į Migracijos departamento Klientų aptarnavimo skyrių ir pateikti jam išduotą asmens dokumentą bei aprašyti trumpą broko charakteristiką.
Asmens dokumentų atsiėmimas
Pilietis asmens tapatybės kortelę ar pasą atsiima Migracijos departamento teritoriniame skyriuje (tame pačiame Migracijos departamento teritoriniame skyriuje, kuriame pateikė prašymą dėl asmens dokumento išdavimo arba kitame Migracijos departamento teritoriniame skyriuje (t. y. ne tame pačiame, kuriame pateikė prašymą)), Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje, į kurią kreipėsi dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo arba asmens dokumentą gauti piliečio nurodytu adresu (tik Lietuvos teritorijoje), jei užsisakė kurjerio paslaugą.
Piliečiui pateikus prašymą per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) dėl LR paso arba asmens tapatybės kortelės gavimo (keitimo), jeigu nuo piliečio biometrinių duomenų nuskaitymo praėjo ne daugiau kaip 6 mėnesiai, atsiimti asmens dokumentą reikia tame skyriuje, kuris buvo nurodytas teikiant prašymą. Atsiimant asmens dokumentą dėl piliečio nuo 2 m. iki 16 m. amžiaus arba dėl piliečio, pripažinto neveiksniu tam tikroje srityje, turi dalyvauti prašymą pateikęs asmuo ir pats pilietis, kuriam išduodamas asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas.
Kliento pageidavimu galima asmens tapatybės kortelę, jeigu ji yra be įrašyto asmens elektroninės atpažinties sertifikato ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikato, ar pasą pristatyti kliento nurodytu adresu Lietuvoje ir įteikti per kurjerį.
Paslaugos kaina – 9,99 Eur už kiekvieną atskirai užsakomą asmens dokumentą.
Sumokėti už šią paslaugą galima mokėjimo kortele vietoje arba grynaisiais FoxPay terminale.
Paslauga teikiama tik kreipiantis dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo (keitimo) bendra tvarka.
Kurjerio paslauga nebus teikiama tokiais atvejais:
• kai Lietuvos Respublikos asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas išduodamas pirmą kartą;
• kai pilietis pageidauja asmens dokumentą gauti skubos tvarka, t. y tą pačią dieną, per 1 darbo dieną ar 5 darbo dienas;
• prašymo išduoti asmens tapatybės kortelę teikimo metu pilietis išreiškė pageidavimą, kad asmens tapatybės kortelėje būtų įrašytas asmens elektroninės atpažinties sertifikatas ir kvalifikuotas elektroninio parašo sertifikatas;
• asmuo neturi galiojančio asmens dokumento (paso ar asmens tapatybės kortelės – t. y. jį pametė, jis pavogtas arba jo galiojimas baigėsi seniau nei prieš mėnesį).
Kliento atmintinė dokumentų pristatymo nurodytu adresu paslauga
Paslaugos kaina – 9,99 Eur už kiekvieną atskirai užsakomą asmens dokumentą.
Sumokėti už šią paslaugą galima tik mokėjimo kortele vietoje.
Naują asmens tapatybės kortelę ar naują pasą atsiima:
- pats asmuo;
- jo įgaliotas asmuo, pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą (pateikiamas notaro patvirtinto įgaliojimo originalas arba įgaliojimo, sudaryto informacinių technologijų priemonėmis, numeris);
- kitas teisėtas atstovas. Kai asmens tapatybės kortelę ar pasą atsiima neveiksnaus piliečio globėjas ar kitas teisėtas atstovas, jis turi pateikti šias aplinkybes ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
- piliečio rašytiniame prašyme, kurį jis pateikė Migracijos departamento teritoriniam skyriui ar Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai kartu su dokumentais dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo, nurodytas asmuo, pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Atsiimant asmens tapatybės kortelę ar pasą, kuriuose pakeisti asmens duomenys, turi būti pateikta turima asmens tapatybės kortelė ir (ar) turimas pasas, kuriuose asmens duomenys nepakeisti.
Atsiimant naują asmens tapatybės kortelę ar naują pasą, gali būti nepateikta keičiama asmens tapatybės kortelė ar keičiamas pasas, kai šie dokumentai negalioja, nes pasibaigęs jų galiojimo laikas.
Pagaminti asmens dokumentai Migracijos departamento teritoriniame skyriuje ar Lietuvos Respublikos diplomatinėje atstovybėje ar konsulinėje įstaigoje yra saugomi 1 metus nuo pagaminimo datos – per šį laikotarpį galite juos atsiimti.
Atsiimti piliečio iki 16 metų asmens tapatybės kortelę ar pasą turi:
- vienas iš tėvų;
- globėjas (rūpintojas);
- jo įgaliotas asmuo, pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir įgaliojimą;
- kitas teisėtas atstovas. Kai asmens tapatybės kortelę ar pasą atsiima neveiksnaus piliečio globėjas ar kitas teisėtas atstovas, jis turi pateikti šias aplinkybes ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
- piliečio rašytiniame prašyme, kurį jis pateikė Migracijos departamento teritoriniam skyriui ar Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai kartu su dokumentais dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo, nurodytas asmuo, pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
- valstybinės vaiko teisių apsaugos institucijos ar užsienio valstybės institucijos, atsakingos už vaiko teisių apsaugą, tarpininkavimo dokumente nurodytas vaiko interesams atstovaujantis asmuo, pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Jeigu vaiko tėvai išsituokę:
- tas iš tėvų, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta – pateikęs teismo nutartį, savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą bei keičiamą galiojantį vaiko asmens dokumentą (jeigu toks buvo išduotas);
- kitas iš tėvų, pateikęs tėvo, su kuriuo nustatyta vaiko gyvenamoji vieta, įgaliojimą (patvirtintą notaro įgaliojimo originalas arba įgaliojimo, sudaryto informacinių technologijų priemonėmis numerį), teismo nutartį, savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą bei keičiamą galiojantį vaiko asmens dokumentą (jeigu toks buvo išduotas);
- globėjas – su globą patvirtinančiais dokumentais, savo asmens dokumentu ir keičiamu galiojančiu vaiko asmens dokumentu (jeigu toks buvo išduotas).
- asmuo, prašymo dėl dokumento išdavimo ar keitimo teikimo metu įgaliotas atsiimti asmens dokumentą, su savo galiojančiu asmens dokumentu ir keičiamu galiojančiu vaiko asmens dokumentu (jeigu toks buvo išduotas).
- įgaliotas asmuo – pateikdamas notaro patvirtintą įgaliojimą arba įgaliojimo, sudaryto informacinių technologijų priemonėmis numerį, savo galiojantį asmens dokumentą ir keičiamą galiojantį vaiko asmens dokumentą (jeigu toks buvo išduotas).
Asmenims nuo 14 metų kartu su asmens tapatybės kortele gali būti išduodamas vokas su slaptažodžiu, kuris yra būtinas norint pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Jei asmuo to pageidauja, jo dalyvavimas atsiimant asmens tapatybės kortelę yra būtinas. Kitu atveju, vaikui dalyvauti nėra būtina, o gauti voką su nauju slaptažodžiu jis gali skiltyje „Sertifikatai ir jų atnaujinimas“ nurodyta tvarka.
Piliečiui pateikus prašymą per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) dėl LR paso arba asmens tapatybės kortelės gavimo (keitimo), jeigu nuo piliečio biometrinių duomenų nuskaitymo praėjo ne daugiau kaip 6 mėnesiai, atsiimti asmens dokumentą reikia tame skyriuje, kuris buvo nurodytas teikiant prašymą. Atsiimant asmens dokumentą dėl piliečio nuo 2 m. iki 16 m. amžiaus, turi dalyvauti prašymą pateikęs asmuo ir pats pilietis, kuriam išduodamas asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas.
Atsiimti piliečio nuo 16 iki 18 metų asmens tapatybės kortelę ar pasą gali:
- Pats asmuo,
- Vienas iš tėvų, globėjas ar įgaliotas asmuo (žiūrėti informaciją „Vaikų iki 16 m. amžiaus asmens dokumentus gali atsiimti“).
Asmenims nuo 14 metų kartu su asmens tapatybės kortele gali būti išduodamas vokas su slaptažodžiu, kuris yra būtinas norint pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu. Jei asmuo to pageidauja, jo dalyvavimas atsiimant asmens tapatybės kortelę yra būtinas. Kitu atveju, vaikui dalyvauti nėra būtina, o gauti voką su nauju slaptažodžiu jis gali skiltyje „Sertifikatai ir jų atnaujinimas“ nurodyta tvarka.
Asmenų nuo 18 metų amžiaus asmens dokumentus atsiima:
- pats asmuo, pateikdamas keičiamą galiojantį asmens dokumentą arba kitą galiojantį asmens dokumentą, kai keičiamas asmens dokumentas negalioja;
- įgaliotas asmuo – pateikdamas notaro patvirtintą įgaliojimą arba įgaliojimo sudaryto informacinių technologijų priemonėmis, numerį, savo asmens dokumentą ir keičiamą galiojantį piliečio asmens dokumentą;
- kitas teisėtas atstovas. Kai asmens tapatybės kortelę ar pasą atsiima neveiksnaus piliečio globėjas ar kitas teisėtas atstovas, jis turi pateikti šias aplinkybes ir asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
- piliečio rašytiniame prašyme, kurį jis pateikė Migracijos departamento teritoriniam skyriui ar Lietuvos Respublikos diplomatinei atstovybei ar konsulinei įstaigai kartu su dokumentais dėl asmens tapatybės kortelės ar paso išdavimo ar keitimo, nurodytas asmuo, pateikdamas asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Asmenims nuo 14 metų kartu su asmens tapatybės kortele gali būti išduodamas vokas su slaptažodžiu. Jei asmens tapatybės kortelę atsiima įgaliotas asmuo, šis vokas nėra išduodamas. Norint gauti naują slaptažodį, tai galima padaryti skiltyje „Sertifikatai ir jų atnaujinimas“ nurodyta tvarka.
Piliečiui pateikus prašymą per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) dėl LR paso arba asmens tapatybės kortelės gavimo (keitimo), jeigu nuo piliečio biometrinių duomenų nuskaitymo praėjo ne daugiau kaip 6 mėnesiai, atsiimti asmens dokumentą reikia tame skyriuje, kuris buvo nurodytas teikiant prašymą. Atsiimant asmens dokumentą dėl piliečio, pripažinto neveiksniu tam tikroje srityje, turi dalyvauti prašymą pateikęs asmuo ir pats pilietis, kuriam išduodamas asmens tapatybę ir pilietybę patvirtinantis dokumentas.
Rezervavus atvykimo laiką, dokumentus atsiimsite pasirinktu laiku, nereikės laukti eilėje. Rezervuoti laiką galima tinklalapyje www.migracija.lt.
Valstybės rinkliavų dydžiai už asmens dokumento išdavimą ar keitimą
Valstybės rinkliava, taikoma už asmens dokumentų išdavimą ir keitimą:
Asmens tapatybės kortelė (ATK) | bendra tvarka per 1 mėn. | 10 Eur |
skubos tvarka per 5 d. d. | 60 Eur | |
skubos tvarka per 1 d. d. | 100 Eur | |
Pasas | bendra tvarka per 1 mėn. | 50 Eur |
skubos tvarka per 5 d. d. nuo prašymo priėmimo | 100Eur | |
skubos tvarka tą pačią darbo dieną | 200 Eur | |
Tarnybinis pasas | bendra tvarka | 28 Eur |
skubos tvarka per 5 d. d. nuo prašymo priėmimo | 42 Eur | |
skubos tvarka per 1 d. d. nuo prašymo priėmimo | 56 Eur |
Dėl skubos tvarkos
Jei prašymas gauti pasą skubos tvarka tą pačią darbo dieną pateikiamas bet kuriame Migracijos departamento teritoriniame skyriuje po 12 val., pilietis atsiimti pasą gali kitą darbo dieną nuo 11 val. tik Migracijos departamento Vilniaus skyriuje (Vytenio g. 18).
Prašymas pateiktas | Pasą galima atsiimti | Rinkliavos dydis |
Iki 9 val., pvz., pirmadienį | Tą pačią dieną, pvz., pirmadienį, nuo 11 val. | 200 Eur |
9–12 val., pvz., pirmadienį | Tą pačią dieną, pvz., pirmadienį, nuo 14 val. | 200 Eur |
Po 12 val., pvz., pirmadienį | Kitą darbo dieną, pvz. antradienį, nuo 11 val. | 200 Eur |
ATK atsiėmimas skubos tvarka per 1 darbo dieną Vilniaus skyriuje Vytenio g. 18, Vilnius:
Prašymas pateiktas | ATK galima atsiimti | Rinkliavos dydis |
Iki 15 val. | Rytojaus dieną nuo 12 val. | 100 Eur |
Po 15 val. | Porytojaus dieną nuo 12 val. | 100 Eur |
ATK atsiėmimas skubos tvarka per 1 darbo dieną kituose Migracijos departamento teritoriniuose skyriuose:
Prašymas pateiktas | ATK galima atsiimti | Rinkliavos dydis |
Iki 12 val., pvz., pirmadienį | Rytojaus dieną, pvz., antradienį, (konkretus laikas priklauso nuo skyriaus) | 100 Eur |
Po 12 val., pvz., pirmadienį | Porytojaus dieną, pvz., trečiadienį, (konkretus laikas priklauso nuo skyriaus) | 100 Eur |
Vaikams iki 18 m. valstybės rinkliava už vieno iš asmens dokumentų (pasirinktinai) išdavimą ar keitimą bendra tvarka per 1 mėn. yra sumažinama 50%, o piliečiams, kuriems sukako senatvės pensijos amžius, nustatytas Lietuvos Respublikos valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatyme, valstybės rinkliava už vieno iš asmens dokumentų (pasirinktinai) išdavimą ar keitimą bendra tvarka per 1 mėn. yra sumažinama 80 %.
Keičiant tą patį asmens dokumentą, lengvata bus pritaikyta visada, tačiau lengvatą pritaikius keičiant vieną asmens dokumentą (pvz., asmens tapatybės kortelę), pasas bus išduotas su lengvata tik tada, jei nuo prašymo pateikimo dienos iki asmens tapatybės kortelės galiojimo pabaigos liks mažiau nei 1 mėnesis.
Žemiau pateikiami atvejai, kai valstybės rinkliava neimama už vieno iš asmens dokumentų (pasirinktinai) išdavimą ar keitimą bendra tvarka per 1 mėnesį:
- asmenims, turintiems teisę gauti piniginę socialinę paramą įstatymų nustatyta tvarka;
- vaikams, kuriems nustatyta globa arba rūpyba;
- valstybės išlaikomi stacionariose globos įstaigose asmenims;
- sutuoktinio neturintiems senatvės pensijos amžiaus sulaukę asmenims;
- neįgaliesiems, kuriems Lietuvos Respublikos neįgaliųjų socialinės integracijos įstatyme nustatyta tvarka nustatytas neįgalumo lygis arba 55 procentų ir mažesnis darbingumo lygis, arba specialiųjų poreikių lygis;
- pasipriešinimo (rezistencijos) dalyviams, kuriems kario savanorio ar laisvės kovų dalyvio teisinis statusas pripažįstamas Lietuvos Respublikos pasipriešinimo 1940–1990 metų okupacijoms dalyvių teisinio statuso įstatyme nustatyta tvarka, ir Lietuvos Respublikos asmenų, nukentėjusių nuo 1939–1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymo 3 straipsnyje nurodyti nuo okupacijų nukentėję asmenys, kuriems pagal šį įstatymą pripažįstamas nuo okupacijų nukentėjusio asmens teisinis statusas;
- Lietuvos Respublikos asmenims, nukentėjusiems nuo 1939–1990 metų okupacijų, teisinio statuso įstatymo 3 straipsnyje nurodytiems nuo okupacijų nukentėjusiems asmenims, kuriems pagal šį įstatymą pripažįstamas nuo okupacijų nukentėjusio asmens teisinis statusas.
Pastaba: asmuo, atitinkantis vieną iš šių kategorijų, turi pateikti tai patvirtinančius dokumentus.
Visą informaciją apie tarnybinį pasą galite rasti čia
Valstybės rinkliavą visuose Migracijos departamento teritoriniuose skyriuose galima sumokėti banko kortele prašymo teikimo metu, taip pat grynaisiais pinigais naudojantis „FoxBox“ mokėjimo terminalais. Atkreipiame dėmesį, kad atsiskaitant grynaisiais pinigais FoxBox“ terminale taikomas administravimo mokestis.
Valstybės rinkliavą taip pat galima sumokėti banke ar naudojantis el. bankininkyste, pinigus pervedant (įmokos kodas – 5740) į vieną iš Valstybinės mokesčių inspekcijos prie Lietuvos Respublikos finansų ministerijos sąskaitų: https://www.vmi.lt/evmi/saskaitos-ir-imoku-kodai.
Atkreipiame dėmesį, kad mokant už kitą asmenį, būtina naudoti išplėstinę mokėjimo formą ir nurodyti piliečio, už kurį atliekamas mokėjimas, vardą, pavardę, asmens kodą.
Norint, kad dokumentas būtų gaminamas skubos tvarka ir apmokėjus valstybės rinkliavą už šią paslaugą banke arba naudojantis el. bankininkyste, teikiant prašymą būtina pateikti sumokėtos valstybės rinkliavos mokamąjį pavedimą su banko žyma arba kvitą.
Sertifikatai ir jų atnaujinimas
Nuo 2023 m. liepos 1 d. į asmens tapatybės kortelę įrašomi 5 metus galiojantys asmens atpažinimo elektroninėje erdvėje ir kvalifikuoti sertifikatai, leidžiantys pasirašyti elektroninius dokumentus kvalifikuotu elektroniniu parašu (toliau – sertifikatai). Vokas su slaptažodžiu, kuris yra būtinas naudojantis sertifikatų suteikiamomis galimybėmis, išduodamas ir sertifikatai aktyvuojami asmenims, sulaukusiems 14 metų ir tik tuo atveju, jei jie dalyvauja atsiimant asmens dokumentą.
Jeigu išduodamą arba keičiamą asmens tapatybės kortelę atsiima įgaliotas asmuo, sertifikatai nėra aktyvuojami ir vokas su slaptažodžiu neįteikiamas. Tokiu atveju naudotis sertifikatais negalėsite.
Pilietis turi galimybę pasirinkti ar asmens tapatybės kortelę užsisakyti su asmens elektroninės atpažinties sertifikatu ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikatu ar be jo. Jeigu asmens elektroninės atpažinties sertifikato ir kvalifikuoto elektroninio parašo sertifikato pilietis nepageidauja, tai pilietis gavęs asmens tapatybės kortelę negalės su ja pasirašyti el. būdu.
Užblokavus ar pamiršus slaptažodį (PIN kodą), atnaujinti sertifikatų nėra galimybės, asmuo turi kreiptis dėl naujos asmens tapatybės kortelės, kurioje būtų įrašyti sertifikatai, išdavimo.
Tuo atveju, jeigu asmeniui asmens tapatybės kortelė buvo išduota iki 2023-04-24 ir ją atsiimant nebuvo įteiktas vokas su slaptažodžiu, ar asmuo nepageidavo asmens tapatybės kortelės naudoti elektroniniam parašui, galimybės įrašyti (atnaujinti) sertifikatus turimoje asmens tapatybės kortelėje nėra ir asmuo turi kreiptis dėl naujos asmens tapatybės kortelės, kurioje būtų įrašyti sertifikatai, išdavimo.
Jeigu asmeniui asmens tapatybės kortelė buvo išduota po 2023-04-24 ir užsakant asmens tapatybės kortelę asmuo nepageidavo jos naudoti elektroniniam parašui, tačiau vėliau persigalvojo, sertifikatai į kortelę gali būti įrašomi (atnaujinami) asmeniui atvykus į Migracijos departamento teritorinį skyrių (Vilniaus, Kauno Klaipėdos, Marijampolės, Panevėžio, Alytaus, Šiaulių, Tauragės, Telšių, Utenos) su savo asmens tapatybės kortele. Ši paslauga nemokama.
Atvykus į minėtus Migracijos departamento teritorinius skyrius asmuo taip pat gali pateikti prašymą laikinai sustabdyti arba atšaukti sertifikatų galiojimą bei panaikinti sertifikatų galiojimo laikiną sustabdymą.
Prašymus laikinai sustabdyti sertifikatų galiojimą galima taip pat pateikti Asmens dokumentų išrašymo centrui prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos telefonu, paskambinus numeriu +370 5 271 6062.
Atkreipiame dėmesį į tai, kad iki 2024-01-01 išduotos asmens tapatybės kortelės nuo 2024-07-23 nebegalės būti naudojamos kvalifikuotam elektroniniam parašui sukurti.