Noriu atsisakyti LR pilietybės
Noriu atsisakyti LR pilietybės
Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymas yra vienas iš Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo būdų.
Kas gali kreiptis dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo?
Dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo gali kreiptis asmenys, kurie:
- yra įgiję kitos valstybės pilietybę ir atitinka bent vieną iš sąlygų, kuomet Lietuvos Respublikos pilietis gali būti kartu ir kitos valstybės pilietis (daugiau informacijos apie šias sąlygas galite rasti čia);
- ketina įgyti kitos valstybės pilietybę*.
* Asmeniui užsienio valstybėje turi būti išduotas garantinis raštas, užtikrinantis, kad asmuo įgis kitos valstybės pilietybę, kuomet atsisakys Lietuvos Respublikos pilietybės.
Kokiais atvejais asmens prašymas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo negali būti nagrinėjamas?
Lietuvos Respublikos piliečio prašymas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo negali būti nagrinėjamas, jeigu:
- asmuo yra įtariamas ar kaltinamas padaręs nusikalstamą veiką arba jam yra įsiteisėjęs ir vykdytinas teismo nuosprendis;
- Lietuvos Respublikoje paskelbus mobilizaciją, į civilinio mobilizacinio personalo rezervą įrašyto ar karo prievolininku esančio Lietuvos Respublikos piliečio prašymas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo iki demobilizacijos paskelbimo negali būti nagrinėjamas;
- Lietuvos Respublikos piliečio prašymas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo negali būti nagrinėjamas, jeigu jis liktų be pilietybės.
Dokumentai, kuriuos turite pridėti prie prašymo atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės
Prie prašymo atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės būtina pridėti šių dokumentų skaitmenines kopijas:
- pranešimo teikėjo Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantį dokumentą, pvz.: Lietuvos Respublikos pasą ar asmens tapatybės kortelę;
- dokumentą, patvirtinantį, kad esate kitos valstybės pilietis, pvz.: užsienio valstybės pasą, natūralizacijos pažymėjimą ar kitus dokumentus*;
- užsienio valstybės kompetentingos institucijos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad Jūs įgysite tos valstybės pilietybę po to, kai neteksite Lietuvos Respublikos pilietybės**.
* Jei esate kitos valstybės pilietis.
** Jei ketinate įgyti kitos valstybės pilietybę.
Jeigu dokumentus Migracijos departamentui teiks Jūsų įgaliotas atstovas, taip pat būtina pridėti:
- Jūsų laisvos formos prašymą atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės;
- Jūsų atstovo – įgalioto asmens arba advokato – galiojantį asmens tapatybės dokumentą;
- atstovavimą patvirtinantį dokumentą – įgaliojimą arba sutartį.
Vaikų iki 18 metų, ir asmenų, teismo pripažintų neveiksniais tam tikroje srityje, prašymus atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės paduoda jų atstovai, t. y. tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai).
Tokiu atveju prie prašymo taip pat būtina pridėti galiojantį atstovo asmens tapatybės dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
Prie prašymo atsisakyti vaiko Lietuvos Respublikos pilietybės būtina pridėti šių dokumentų skaitmenines kopijas:
- pranešimo teikėjo Lietuvos Respublikos pilietybę patvirtinantį dokumentą, pvz.: Lietuvos Respublikos pasą ar asmens tapatybės kortelę;
- kito vaiko tėvo ar teisėto atstovo laisvos formos prašymą leisti atsisakyti vaiko Lietuvos Respublikos pilietybės;
- vaiko nuo 14 iki 18 metų laisvos formos rašytinį sutikimą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo (jei prašymas teikiamas už tokį vaiką);
- dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas yra kitos valstybės pilietis pvz.: užsienio valstybės pasą, natūralizacijos pažymėjimą ar kitus dokumentus*;
- užsienio valstybės kompetentingos institucijos išduotą dokumentą, patvirtinantį, kad vaikas įgis tos valstybės pilietybę po to, kai neteks Lietuvos Respublikos pilietybės**.
* Jei vaikas yra kitos valstybės pilietis.
** Jei vaikas ketina įgyti kitos valstybės pilietybę.
Jeigu dokumentus Migracijos departamentui teiks Jūsų įgaliotas atstovas, taip pat būtina pridėti:
- Jūsų laisvos formos prašymą atsisakyti vaiko Lietuvos Respublikos pilietybės;
- Jūsų atstovo – įgalioto asmens arba advokato – galiojantį asmens tapatybės dokumentą;
- atstovavimą patvirtinantį dokumentą – įgaliojimą arba sutartį.
Vaikų iki 18 metų, ir asmenų, teismo pripažintų neveiksniais tam tikroje srityje, prašymus atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės paduoda jų atstovai, t. y. tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai).
Tokiu atveju prie prašymo taip pat būtina pridėti galiojantį atstovo asmens tapatybės dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
Prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo pateikimo tvarka
Prašymą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo turite asmeniškai užpildyti ir pateikti elektroniniu būdu per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).
Prašyme turite nurodyti savo asmeninį el. paštą bei naudoti jį komunikacijai su Migracijos departamentu.
Užpildžius prašymą per MIGRIS būtina asmeniškai atvykti į Migracijos departamentą arba Lietuvos Respublikos konsulinę įstaigą ir pateikti prie prašymo pridėtų skaitmeninių dokumentų originalus. Į Migracijos departamentą pateikti dokumentų originalus gali atvykti ir Jūsų įgaliotas asmuo.
Dokumentų originalai Migracijos departamentui ar konsulinei įstaigai turi būti pateikti per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo per MIGRIS dienos.
Dokumentų originalai Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje sutikrinami su prie prašymo pridėtomis dokumentų skaitmeninėmis kopijomis ir grąžinami asmeniui.
Prašymas išnagrinėjamas per 6 mėnesius nuo prašymo priėmimo Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje dienos.
Reikalavimai, taikomi prie prašymų pridedamiems dokumentams
- Dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimas turi būti patvirtintas kvalifikuoto vertėjo parašu ir (ar) vertimų biuro antspaudu.
Išimtis taikoma kelionės dokumentams, įtrauktiems į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintą kelionės dokumentų, kurie suteikia teisę užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką, sąrašą.
- Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille);
Išimtys taikomos:
- kelionės dokumentams;
- jei humanitarinės krizės ištiktoje užsienio valstybėje ar jos dalyje nėra galimybės dokumentų legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille);
- jei dokumentų legalizavimas ar tvirtinimas pažyma (Apostille) yra negalimas dėl objektyvių priežasčių, įskaitant, bet neapsiribojant, kai nėra duomenų apie dokumento, kurio originalą turi asmuo, išdavimą archyvuose, ir (ar) nėra galimybės patvirtinti dokumentą išdavusio pareigūno parašo ir antspaudo tikrumo;
- Latvijos, Estijos, Ukrainos ir Moldovos institucijų išduotiems dokumentams.
Daugiau informacijos apie dokumentų legalizavimą ir tvirtinimą pažyma (Apostille) galite rasti čia.
Valstybės, kurių išduoti oficialūs dokumentai tvirtinami pažyma (Apostille)
- Dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka;
Dokumentų kopijų tikrumo patvirtinimas:
1) dokumento originalas legalizuojamas arba tvirtinamas pažyma (Apostille);
2) legalizuoto arba patvirtinto pažyma (Apostille) dokumento originalo kopija tvirtinama notarine tvarka;
3) notaro, patvirtinusio dokumento kopijos tikrumą, parašas, pareigos ir antspaudas legalizuojami arba tvirtinami pažyma (Apostille).
- Asmens parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro, o užsienio valstybės notaro parašo ir pareigų tikrumas turi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille):
- asmens pateiktame laisvos formos prašyme atsisakyti Lietuvos Respublikos pilietybės;
- vaiko (nuo 14 iki 18 metų) laisvos formos sutikime netekti Lietuvos Respublikos pilietybės;
- kito vaiko tėvo ar teisėto atstovo laisvos formos prašyme leisti atsisakyti vaiko Lietuvos Respublikos pilietybės.
Papildomų dokumentų pateikimo tvarka
Migracijos departamentas turi teisę pareikalauti asmens pateikti papildomus dokumentus, patvirtinančius Pilietybės įstatyme nurodytas aplinkybes dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo.
Visi papildomi dokumentai turi būti įkelti ir teikiami per MIGRIS, o jų originalai turi būti pateikti asmeniškai atvykus į Migracijos departamentą arba per asmens įgaliotą atstovą, arba atsiųsti paštu.
Norint dokumentus pateikti Migracijos departamente, būtina iš anksto rezervuoti vizitą: www.migracija.lt → vizito rezervacija → Konsultacija užsieniečių ir LR pilietybės klausimais į Migracijos departamentą, bei pasirinktu laiku atvykti į teritorinį skyrių.
Jeigu dokumentų originalus Migracijos departamentui teikia asmens įgaliotas atstovas, jis, atvykęs į Migracijos departamentą, pateikia galiojantį asmens tapatybės dokumentą bei papildomai privalo pateikti atstovavimą patvirtinančius dokumentus, jei tokie nebuvo pridėti prie asmens pranešimo apie įgytą kitos valstybės pilietybę.
Migracijos departamentui paštu atsiųsti dokumentai negrąžinami, išskyrus atvejus, kai asmuo išreiškė rašytinį pageidavimą dėl šių dokumentų grąžinimo ir pats apmokėjo saugų jų siuntimą bei pateikė tokį apmokėjimą patvirtinančius įrodymus (pvz.: pašto siuntos apmokėjimo kvitą).
! Papildomi dokumentai negali būti pateikti Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai.
Kas nagrinėja prašymus ir priima sprendimą?
Migracijos departamentas nagrinėja prašymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo ir teikia vidaus reikalų ministrui siūlymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo jos atsisakius.
Sprendimus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo jos atsisakius priima vidaus reikalų ministras.