Pilnamečiai asmenys, gimę nuo 1990-03-11 iki 2008-07-21 ir įgiję kitos valstybės pilietybę, kuriems yra sukakę 18 metų
- Vaikų LR pilietybė
- Vaikai gimę nuo 2011-04-01
- Vaikai gimę nuo 2008-07-22 iki 2011-03-31
- Vaikai gimę iki 2008-07-21 ir įgiję kitos valstybės pilietybę, kuriems nėra sukakę 18 metų
- Pilnamečiai asmenys, gimę nuo 1990-03-11 iki 2008-07-21 ir įgiję kitos valstybės pilietybę, kuriems yra sukakę 18 metų
- Įvaikinto vaiko pilietybė
- Vaiko, kurio tėvai nežinomi, pilietybė
- Vaiko pilietybė pasikeitus tėvų pilietybei
- Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimas
- Natūralizacija
- Išimties tvarka
- Grąžinimas
- Supaprastinta tvarka
- Priesaika Lietuvos Respublikai
- Lietuvių kilmės pažymėjimas
- Teisės atkurti Lietuvos Respublikos pilietybę pažymėjimas
- Informacija dėl Lietuvos Respublikos pilietybės asmenims be pilietybės
Pilnamečiai asmenys, gimę nuo 1990-03-11 iki 2008-07-21 ir įgiję kitos valstybės pilietybę, kuriems yra sukakę 18 metų
Jeigu gimėte laikotarpiu nuo 1990-03-11 iki 2008-07-21 ir Jūsų gimimo metu tėvai (ar vienas iš tėvų) buvo Lietuvos Respublikos piliečiai, ir Jūs gimdamas (arba iki 18 metų, ne gimimu) įgijote kitos valstybės pilietybę, Jūs turite teisę pateikti prašymą laikyti Jus Lietuvos Respublikos piliečiu.
Dokumentai, kuriuos turite pridėti prie prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės
Prie prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės būtina pridėti šių dokumentų skaitmenines kopijas:
- galiojantį kelionės dokumentą (visus lapus, kuriuose yra įrašų), pvz.: užsienio valstybės pasą;
- dokumentus, patvirtinančius Jūsų giminystės ryšį su tėvais ar vienu iš tėvų, kurie Jūsų gimimo metu buvo Lietuvos Respublikos piliečiai*;
- dokumentus, patvirtinančius, kad Jūsų tėvai ar vienas iš tėvų Jūsų gimimo metu buvo Lietuvos Respublikos piliečiais*;
- dokumentą, patvirtinantį, kad kitos valstybės pilietybę įgijote gimimu (užsienio valstybės išduotą dokumentą, kuriame būtų nurodyta, kad esate tos valstybės pilietis nuo gimimo),
arba dokumentą, patvirtinantį, kad kitos valstybės pilietybę įgijote ne gimdamas, o iki 18 metų (pvz.: užsienio valstybės pasą, išduotą Jums iki 18 metų).
* Šių dokumentų pateikti nereikia, jei Jūsų užsienio valstybėje įregistruotas gimimas buvo įtrauktas į apskaitą Lietuvos Respublikos civilinės metrikacijos įstaigoje ir Jums buvo suteiktas asmens kodas.
Jeigu dokumentus Migracijos departamentui teiks Jūsų įgaliotas atstovas, taip pat būtina pridėti:
- Jūsų laisvos formos prašymą laikyti Jus Lietuvos Respublikos piliečiu;
- Jūsų atstovo – įgalioto asmens arba advokato – galiojantį asmens tapatybės dokumentą;
- atstovavimą patvirtinantį dokumentą – įgaliojimą arba sutartį.
Jeigu prašymą teikia asmens globėjas (rūpintojas), turi būti taip pat pridėtas globą (rūpybą) patvirtinantis dokumentas.
Prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės pateikimo tvarka
Prašymą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės turite asmeniškai užpildyti ir pateikti elektroniniu būdu per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).
Prašyme turite nurodyti savo asmeninį el. paštą bei naudoti jį komunikacijai su Migracijos departamentu.
Užpildžius prašymą per MIGRIS būtina asmeniškai atvykti į Migracijos departamentą arba Lietuvos Respublikos konsulinę įstaigą ir pateikti prie prašymo pridėtų skaitmeninių dokumentų originalus. Į Migracijos departamentą pateikti dokumentų originalus gali atvykti ir Jūsų įgaliotas asmuo.
Dokumentų originalai Migracijos departamentui ar konsulinei įstagai turi būti pateikti per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo per MIGRIS dienos.
Dokumentų originalai Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje sutikrinami su prie prašymo pridėtomis dokumentų skaitmeninėmis kopijomis ir grąžinami asmeniui.
Prašymas išnagrinėjamas per 11 mėnesių nuo prašymo priėmimo Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje dienos.
Reikalavimai, taikomi prie prašymų pridedamiems dokumentams
- Dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimas turi būti patvirtintas kvalifikuoto vertėjo parašu ir (ar) vertimų biuro antspaudu.
Išimtis taikoma kelionės dokumentams, įtrauktiems į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintą kelionės dokumentų, kurie suteikia teisę užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką, sąrašą.
- Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille);
Išimtys taikomos:
- kelionės dokumentams;
- jei humanitarinės krizės ištiktoje užsienio valstybėje ar jos dalyje nėra galimybės dokumentų legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille);
- jei dokumentų legalizavimas ar tvirtinimas pažyma (Apostille) yra negalimas dėl objektyvių priežasčių, įskaitant, bet neapsiribojant, kai nėra duomenų apie dokumento, kurio originalą turi asmuo, išdavimą archyvuose, ir (ar) nėra galimybės patvirtinti dokumentą išdavusio pareigūno parašo ir antspaudo tikrumo;
- Latvijos, Estijos, Ukrainos ir Moldovos institucijų išduotiems dokumentams.
Daugiau informacijos apie dokumentų legalizavimą ir tvirtinimą pažyma (Apostille) galite rasti čia.
Valstybės, kurių išduoti oficialūs dokumentai tvirtinami pažyma (Apostille)
- Dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka;
Dokumentų kopijų tikrumo patvirtinimas:
1) dokumento originalas legalizuojamas arba tvirtinamas pažyma (Apostille);
2) legalizuoto arba patvirtinto pažyma (Apostille) dokumento originalo kopija tvirtinama notarine tvarka;
3) notaro, patvirtinusio dokumento kopijos tikrumą, parašas, pareigos ir antspaudas legalizuojami arba tvirtinami pažyma (Apostille).
- Asmens pateiktame laisvos formos prašyme laikyti jį Lietuvos Respublikos piliečiu asmens parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro, o užsienio valstybės notaro parašo ir pareigų tikrumas turi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Papildomų dokumentų pateikimo tvarka
Migracijos departamentas turi teisę pareikalauti asmens pateikti papildomus dokumentus, patvirtinančius Pilietybės įstatyme nurodytas aplinkybes dėl Lietuvos Respublikos pilietybės turėjimo fakto konstatvimo.
Visi papildomi dokumentai turi būti įkelti ir teikiami per MIGRIS, o jų originalai turi būti pateikti asmeniškai atvykus į Migracijos departamentą arba per asmens įgaliotą atstovą, arba atsiųsti paštu.
Norint dokumentus pateikti Migracijos departamente, būtina iš anksto rezervuoti vizitą: www.migracija.lt → vizito rezervacija → Konsultacija užsieniečių ir LR pilietybės klausimais į Migracijos departamentą, bei pasirinktu laiku atvykti į teritorinį skyrių.
Jeigu dokumentų originalus Migracijos departamentui teikia asmens įgaliotas atstovas, jis, atvykęs į Migracijos departamentą, pateikia galiojantį asmens tapatybės dokumentą bei papildomai privalo pateikti atstovavimą patvirtinančius dokumentus, jei tokie nebuvo pridėti prie asmens prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės.
Migracijos departamentui paštu atsiųsti dokumentai negrąžinami, išskyrus atvejus, kai asmuo išreiškė rašytinį pageidavimą dėl šių dokumentų grąžinimo ir pats apmokėjo saugų jų siuntimą bei pateikė tokį apmokėjimą patvirtinančius įrodymus (pvz.: pašto siuntos apmokėjimo kvitą).
Papildomi dokumentai negali būti pateikti Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai.
Kas nagrinėja prašymą ir priima sprendimą?
Migracijos departamentas nagrinėja prašymą ir priima sprendimą dėl asmens Lietuvos Respublikos pilietybės turėjimo fakto konstatavimo. Priėmus sprendimą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės, duomenys apie asmens turimas Lietuvos Respublikos ir kitos valstybės pilietybes įrašomi Gyventojų registre.
Ar turiu teisę į dvigubą (daugybinę) pilietybę?
Jeigu įgijote Lietuvos Respublikos pilietybę gimimu, o kitos valstybės pilietybę įgijote gimimu arba iki 18 metų (ne gimimu), tai turite teisę turėti dvigubą (daugybinę) pilietybę visą gyvenimą.