Noriu pasikeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą
Noriu pasikeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą
Teisės atkurti pilietybę pažymėjimas keičiamas asmeniui pakeitus vardą (-us), pavardę (-es), gimimo datą, lytį, taip pat tais atvejais, kai teisės atkurti pilietybę pažymėjimas tampa netinkamas naudoti, jame yra netikslių įrašų arba jis yra prarastas.
Dokumentai, kuriuos turite pridėti prie prašymo pakeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą
Prie prašymo pakeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą būtina pridėti šių dokumentų skaitmenines kopijas:
- galiojantį kelionės dokumentą (visus lapus, kuriuose yra įrašų), pvz.: užsienio valstybės pasą;
- vardo, pavardės ar kitų asmens duomenų pakeitimą patvirtinančius dokumentus, jeigu šie asmens duomenys pakeisti po teisės atkurti pilietybę pažymėjimo išdavimo ir šių duomenų nėra Lietuvos Respublikos gyventojų registre;
- teisės atkurti pilietybę pažymėjimą, išskyrus atvejus, kai jis yra prarastas;
- skaitmeninę Jūsų amžių atitinkančią nuotrauką, kuri turi atitikti nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus.
Vaikų iki 18 metų, ir asmenų, teismo pripažintų neveiksniais tam tikroje srityje, prašymus dėl teisės atkurti pilietybę pažymėjimo keitimo paduoda jų atstovai, t. y. tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai).
Tokiu atveju prie prašymo taip pat būtina pridėti galiojantį atstovo asmens tapatybės dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
Prašymo pakeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą pateikimo tvarka
Prašymą pakeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą turite asmeniškai užpildyti ir pateikti elektroniniu būdu per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).
Prašyme turite nurodyti savo asmeninį el. paštą bei naudoti jį komunikacijai su Migracijos departamentu.
Užpildžius prašymą per MIGRIS būtina asmeniškai (išskyrus asmenį iki 2 metų amžiaus) atvykti į Migracijos departamentą arba Lietuvos Respublikos konsulinę įstaigą ir pateikti prie prašymo pridėtų skaitmeninių dokumentų originalus.
Jeigu, pildydamas prašymą pakeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą, nurodysite, kad atvyksite į konsulinę įstaigą pateikti dokumentų originalus, tuomet Migracijos departamentas per vieną mėnesį nuo šio prašymo užpildymo per MIGRIS dienos įvertins, ar Jūsų pateikti dokumentai atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus.
Tuo atveju, jeigu Migracijos departamentas atlikdamas vertinimą nustatys, kad pateikti dokumentai neatitinka Pilietybės įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, tuomet išsiųs Jums pranešimą per MIGRIS, kuriame bus nurodyti užpildyto prašymo trūkumai. Gavus per MIGRIS pranešimą dėl trūkumų šalinimo, per vieną mėnesį nuo šio pranešimo gavimo dienos privalėsite pašalinti nurodytus trūkumus ir per MIGRIS informuoti Migracijos departamentą apie trūkumų pašalinimą.
Nepašalinus trūkumų per nustatytą terminą, prašymas pakeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą nebus priimtas. Pašalinus trūkumus arba jei jų nebus nustatyta, Migracijos departamentas išsiųs Jums pranešimą per MIGRIS, kad prašymo išankstinė peržiūra atlikta ir galite registruotis į konsulinę įstaigą dėl originalių dokumentų pateikimo.
Dokumentų originalai Migracijos departamentui turi būti pateikti per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo per MIGRIS dienos, o konsulinei įstaigai – per 4 mėnesius nuo Migracijos departamento pranešimo išsiuntimo dienos.
Dokumentų originalai Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje sutikrinami su prie prašymo pridėtomis dokumentų skaitmeninėmis kopijomis ir grąžinami asmeniui.
Valstybės rinkliava – 25 Eur.
Teikiant prašymą konsulinėje įstaigoje mokamas tik konsulinis mokestis.
Prašymas išnagrinėjamas per 12 mėnesių nuo prašymo priėmimo Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje dienos.
Reikalavimai, taikomi prie prašymų pridedamiems dokumentams
- Dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimas turi būti patvirtintas kvalifikuoto vertėjo parašu ir (ar) vertimų biuro antspaudu.
Išimtis taikoma kelionės dokumentams, įtrauktiems į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintą kelionės dokumentų, kurie suteikia teisę užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką, sąrašą.
- Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille).
Išimtys taikomos:
- kelionės dokumentams;
- jei humanitarinės krizės ištiktoje užsienio valstybėje ar jos dalyje nėra galimybės dokumentų legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille);
- jei dokumentų legalizavimas ar tvirtinimas pažyma (Apostille) yra negalimas dėl objektyvių priežasčių, įskaitant, bet neapsiribojant, kai nėra duomenų apie dokumento, kurio originalą turi asmuo, išdavimą archyvuose, ir (ar) nėra galimybės patvirtinti dokumentą išdavusio pareigūno parašo ir antspaudo tikrumo;
- Latvijos, Estijos, Ukrainos ir Moldovos institucijų išduotiems dokumentams.
Daugiau informacijos apie dokumentų legalizavimą ir tvirtinimą pažyma (Apostille) galite rasti čia.
Valstybės, kurių išduoti oficialūs dokumentai tvirtinami pažyma (Apostille)
- Dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka.
Dokumentų kopijų tikrumo patvirtinimas:
1) dokumento originalas legalizuojamas arba tvirtinamas pažyma (Apostille);
2) legalizuoto arba patvirtinto pažyma (Apostille) dokumento originalo kopija tvirtinama notarine tvarka;
3) notaro, patvirtinusio dokumento kopijos tikrumą, parašas, pareigos ir antspaudas legalizuojami arba tvirtinami pažyma (Apostille).
- Reikalavimai taikomi nuotraukoms asmens dokumentuose nustatyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 569.
Papildomų dokumentų pateikimo tvarka
Migracijos departamentas turi teisę pareikalauti asmens pateikti papildomus dokumentus, patvirtinančius Pilietybės įstatyme nurodytas aplinkybes dėl teisės atkurti pilietybę pažymėjimo keitimo.
Visi papildomi dokumentai turi būti įkelti ir teikiami per MIGRIS, o jų originalai turi būti pateikti asmeniškai atvykus į Migracijos departamentą arba atsiųsti paštu.
Norint dokumentus pateikti Migracijos departamente, būtina iš anksto rezervuoti vizitą: www.migracija.lt → vizito rezervacija → Konsultacija užsieniečių ir LR pilietybės klausimais į Migracijos departamentą, bei pasirinktu laiku atvykti į teritorinį skyrių.
Migracijos departamentui paštu atsiųsti dokumentai negrąžinami, išskyrus atvejus, kai asmuo išreiškė rašytinį pageidavimą dėl šių dokumentų grąžinimo ir pats apmokėjo saugų jų siuntimą bei pateikė tokį apmokėjimą patvirtinančius įrodymus (pvz.: pašto siuntos apmokėjimo kvitą).
Papildomi dokumentai negali būti pateikti Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai.
Teisės atkurti pilietybę pažymėjimo atsiėmimo tvarka
Išrašytą teisės atkurti pilietybę pažymėjimą asmuo atsiima asmeniškai prašyme pakeisti teisės atkurti pilietybę pažymėjimą nurodytoje institucijoje, kurioje pageidavo atsiimti pažymėjimą, t. y. Migracijos departamente arba Lietuvos Respublikos konsulinėje įstaigoje.
Atsiimdamas naują išrašytą teisės atkurti pilietybę pažymėjimą, asmuo įgaliotam Migracijos departamento ar konsulinės įstaigos darbuotojui, įteikiančiam pažymėjimą, turi pateikti savo galiojantį kelionės dokumentą ir keičiamą teisės atkurti pilietybę pažymėjimą. Jeigu išrašytą teisės atkurti pilietybę pažymėjimą arba lietuvių kilmės pažymėjimą atsiima teisėtas atstovas (vaiko iki 18 metų ar neveiksnaus asmens atstovas), jis turi pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
Pažymėtas kaip negaliojantis keičiamas teisės atkurti pilietybę pažymėjimas grąžinamas asmeniui.