Noriu gauti lietuvių kilmės pažymėjimą
Dokumentai, kuriuos turite pridėti prie prašymo išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą
Prie prašymo išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą būtina pridėti šių dokumentų skaitmenines kopijas:
- galiojantį kelionės dokumentą (visus lapus, kuriuose yra įrašų), pvz.: užsienio valstybės pasą;
- Jūsų gimimo liudijimą;
- Jūsų lietuvių kilmę patvirtinančius dokumentus
arba laisvos formos prašymą, nagrinėti Jūsų prašymą išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą naudojant prie kito asmens prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės pridėtus dokumentus. Tokiame prašyme būtina nurodyti asmens vardą, pavardę ir gimimo datą bei žinomus jo kontaktinius duomenis ar pateikti tokio asmens sutikimą naudotis jo byloje esančiais dokumentais;
- dokumentus, patvirtinančius Jūsų giminystės ryšį su asmeniu, kuris yra ar buvo lietuvis, jeigu Jūs esate tokio asmens vaikas arba vaikaitis;
- Jūsų ir (ar) Jūsų tėvų ar senelių (vieno iš jų) anketinių duomenų (vardo, pavardės, gimimo datos) keitimą patvirtinančius dokumentus, jei šie duomenys buvo keisti;
- skaitmeninę Jūsų amžių atitinkančią nuotrauką, kuri turi atitikti nuotraukų asmens dokumentams reikalavimus.
Prašyme taip pat būtina pažymėti , kad laikote save lietuviu.
Vaikų iki 18 metų, ir asmenų, teismo pripažintų neveiksniais tam tikroje srityje, prašymus dėl lietuvių kilmės pažymėjimo išdavimo paduoda jų atstovai, t. y. tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai).
Tokiu atveju prie prašymo taip pat būtina pridėti galiojantį atstovo asmens tapatybės dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
Prašymo išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą pateikimo tvarka
Prašymą išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą turite asmeniškai užpildyti ir pateikti elektroniniu būdu per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).
Prašyme turite nurodyti savo asmeninį el. paštą bei naudoti jį komunikacijai su Migracijos departamentu.
Užpildžius prašymą per MIGRIS būtina asmeniškai (išskyrus asmenį iki 2 metų amžiaus) atvykti į Migracijos departamentą arba Lietuvos Respublikos konsulinę įstaigą ir pateikti prie prašymo pridėtų skaitmeninių dokumentų originalus.
Jeigu, pildydamas prašymą išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą, nurodysite, kad atvyksite į konsulinę įstaigą pateikti dokumentų originalus, tuomet Migracijos departamentas per vieną mėnesį nuo šio prašymo užpildymo per MIGRIS dienos įvertins, ar Jūsų pateikti dokumentai atitinka Lietuvos Respublikos pilietybės įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytus reikalavimus.
Tuo atveju, jeigu Migracijos departamentas atlikdamas vertinimą nustatys, kad pateikti dokumentai neatitinka Pilietybės įstatyme ir kituose teisės aktuose nustatytų reikalavimų, tuomet išsiųs Jums pranešimą per MIGRIS, kuriame bus nurodyti užpildyto prašymo trūkumai. Gavus per MIGRIS pranešimą dėl trūkumų šalinimo, per vieną mėnesį nuo šio pranešimo gavimo dienos privalėsite pašalinti nurodytus trūkumus ir per MIGRIS informuoti Migracijos departamentą apie trūkumų pašalinimą.
Nepašalinus trūkumų per nustatytą terminą, prašymas išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą nebus priimtas. Pašalinus trūkumus arba jei jų nebus nustatyta, Migracijos departamentas išsiųs Jums pranešimą per MIGRIS, kad prašymo išankstinė peržiūra atlikta ir galite registruotis į konsulinę įstaigą dėl originalių dokumentų pateikimo.
Dokumentų originalai Migracijos departamentui turi būti pateikti per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo per MIGRIS dienos, o konsulinei įstaigai – per 4 mėnesius nuo Migracijos departamento pranešimo išsiuntimo dienos.
Dokumentų originalai Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje sutikrinami su prie prašymo pridėtomis dokumentų skaitmeninėmis kopijomis ir grąžinami asmeniui.
Valstybės rinkliava – 50 Eur.
Teikiant prašymą konsulinėje įstaigoje mokamas tik konsulinis mokestis.
Prašymas išnagrinėjamas per 12 mėnesių nuo prašymo priėmimo Migracijos departamente ar konsulinėje įstaigoje dienos.
Reikalavimai, taikomi prie prašymų pridedamiems dokumentams
- Dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimas turi būti patvirtintas kvalifikuoto vertėjo parašu ir (ar) vertimų biuro antspaudu.
Išimtis taikoma kelionės dokumentams, įtrauktiems į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintą kelionės dokumentų, kurie suteikia teisę užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką, sąrašą.
- Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille).
Išimtys taikomos:
- kelionės dokumentams;
- jei humanitarinės krizės ištiktoje užsienio valstybėje ar jos dalyje nėra galimybės dokumentų legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille);
- jei dokumentų legalizavimas ar tvirtinimas pažyma (Apostille) yra negalimas dėl objektyvių priežasčių, įskaitant, bet neapsiribojant, kai nėra duomenų apie dokumento, kurio originalą turi asmuo, išdavimą archyvuose, ir (ar) nėra galimybės patvirtinti dokumentą išdavusio pareigūno parašo ir antspaudo tikrumo;
- Latvijos, Estijos, Ukrainos ir Moldovos institucijų išduotiems dokumentams.
Daugiau informacijos apie dokumentų legalizavimą ir tvirtinimą pažyma (Apostille) galite rasti čia.
Valstybės, kurių išduoti oficialūs dokumentai tvirtinami pažyma (Apostille)
- Dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka.
Dokumentų kopijų tikrumo patvirtinimas:
1) dokumento originalas legalizuojamas arba tvirtinamas pažyma (Apostille);
2) legalizuoto arba patvirtinto pažyma (Apostille) dokumento originalo kopija tvirtinama notarine tvarka;
3) notaro, patvirtinusio dokumento kopijos tikrumą, parašas, pareigos ir antspaudas legalizuojami arba tvirtinami pažyma (Apostille).
- Reikalavimai taikomi nuotraukoms asmens dokumentuose nustatyti Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro 2002 m. gruodžio 6 d. įsakymu Nr. 569.
- Asmens sutikime naudotis jo asmens byloje esančiais dokumentais, asmens parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro, o užsienio valstybės notaro parašo ir pareigų tikrumas turi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Papildomų dokumentų pateikimo tvarka
Migracijos departamentas turi teisę pareikalauti asmens pateikti papildomus dokumentus, patvirtinančius Pilietybės įstatyme nurodytas aplinkybes dėl lietuvių kilmės pažymėjimo išdavimo.
Visi papildomi dokumentai turi būti įkelti ir teikiami per MIGRIS, o jų originalai turi būti pateikti asmeniškai atvykus į Migracijos departamentą arba atsiųsti paštu.
Norint dokumentus pateikti Migracijos departamente, būtina iš anksto rezervuoti vizitą: www.migracija.lt → vizito rezervacija → Konsultacija užsieniečių ir LR pilietybės klausimais į Migracijos departamentą, bei pasirinktu laiku atvykti į teritorinį skyrių.
Migracijos departamentui paštu atsiųsti dokumentai negrąžinami, išskyrus atvejus, kai asmuo išreiškė rašytinį pageidavimą dėl šių dokumentų grąžinimo ir pats apmokėjo saugų jų siuntimą bei pateikė tokį apmokėjimą patvirtinančius įrodymus (pvz.: pašto siuntos apmokėjimo kvitą).
Papildomi dokumentai negali būti pateikti Lietuvos Respublikos konsulinei įstaigai.
Lietuvių kilmės pažymėjimo atsiėmimo tvarka
Išrašytą lietuvių kilmės pažymėjimą asmuo atsiima asmeniškai prašyme išduoti lietuvių kilmės pažymėjimą nurodytoje institucijoje, kurioje pageidavo atsiimti pažymėjimą, t. y. Migracijos departamente arba Lietuvos Respublikos konsulinėje įstaigoje.
Atsiimdamas išrašytą lietuvių kilmės pažymėjimą, asmuo įgaliotam Migracijos departamento ar konsulinės įstaigos darbuotojui, įteikiančiam pažymėjimą, turi pateikti savo galiojantį kelionės dokumentą. Jeigu išrašytą lietuvių kilmės pažymėjimą atsiima asmens teisėtas atstovas (vaiko iki 18 metų ar neveiksnaus asmens atstovas), jis turi pateikti galiojantį asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą.