Gyvenu Lietuvoje pastaruosius 10 metų
Dokumentai, kuriuos turite pridėti prie prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo natūralizacijos tvarka
Prie prašymo dėl Lietuvos Respublikos įgijimo natūralizacijos tvarka būtina pridėti šių dokumentų skaitmenines kopijas (dokumentų sąrašas):
- galiojantį kelionės dokumentą (visus lapus, kuriuose yra įrašų), pvz.: užsienio valstybės pasą;
- dokumentus, patvirtinančius, kad turite teisėtą pragyvenimo šaltinį Lietuvoje, pvz.: darbo sutartis, kitų pajamų gavimą patvirtinantys dokumentai;
- dokumentus, patvirtinančius, kad išlaikėte lietuvių kalbos ir Konstitucijos pagrindų egzaminus;
- pažymą dėl (ne)teistumo (užsienio valstybės, kurioje iki atvykimo į Lietuvos Respubliką asmuo yra gyvenęs, jeigu gyvenimas užsienio valstybėje truko ir (ar) trunka ne trumpiau kaip 6 mėnesius per 12 mėnesių laikotarpį, ir užsienio valstybės, kurios pilietybę turi šis asmuo, kompetentingos institucijos išduotą pažymą, patvirtinančią, kad šioje valstybėje asmuo buvo (nebuvo) baustas laisvės atėmimo bausme už tyčinį nusikaltimą, ir kuri turi būti išduota ne anksčiau kaip prieš 6 mėnesius iki prašymo pateikimo Migracijos departamentui dienos).
Jei esate kitos valstybės pilietis, prašyme būtina pažymėti , kad atsisakysite turimos kitos valstybės pilietybės, kai Jums bus suteikta Lietuvos Respublikos pilietybė.*
Jeigu dokumentus Migracijos departamentui teiks Jūsų įgaliotas atstovas, tai pat būtina pridėti:
- Jūsų laisvos formos prašymą suteikti Lietuvos Respublikos pilietybę;
- Jūsų atstovo – įgalioto asmens arba advokato – galiojantį asmens tapatybės dokumentą;
- atstovavimą patvirtinantį dokumentą – įgaliojimą arba sutartį;
- Jūsų rašytinį pareiškimą, kad atsisakysite turimos kitos valstybės pilietybės, kai Jums bus suteikta Lietuvos Respublikos pilietybė*.
Vaikų iki 18 metų, ir asmenų, teismo pripažintų neveiksniais tam tikroje srityje, prašymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės paduoda jų atstovai, t. y. tėvai (įtėviai), globėjai (rūpintojai).
Tokiu atveju prie prašymo taip pat būtina pridėti galiojantį atstovo asmens tapatybės dokumentą ir atstovavimą patvirtinantį dokumentą.
* Reikalavimas atsisakyti kitos valstybės pilietybės netaikomas asmeniui, kuris pagal Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo 7 straipsnio 10 punktą gali būti kartu Lietuvos Respublikos ir kitos valstybės pilietis, t. y. asmeniui, kuris turi pabėgėlio statusą Lietuvos Respublikoje.
Prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės pateikimo tvarka
Prašymą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo natūralizacijos tvarka turite asmeniškai užpildyti ir pateikti elektroniniu būdu per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS).
Prašyme turite nurodyti savo asmeninį el. paštą bei naudoti jį komunikacijai su Migracijos departamentu.
Užpildžius prašymą per MIGRIS būtina asmeniškai atvykti į Migracijos departamento teritorinį skyrių ir pateikti prie prašymo pridėtų skaitmeninių dokumentų originalus. Į Migracijos departamentą pateikti dokumentų originalus gali atvykti ir Jūsų įgaliotas asmuo. Dokumentų originalai turi būti pateikti Migracijos departamentui per 4 mėnesius nuo prašymo užpildymo per MIGRIS dienos.
Dokumentų originalai Migracijos departamente sutikrinami su prie prašymo pridėtomis dokumentų skaitmeninėmis kopijomis ir grąžinami asmeniui.
Valstybės rinkliava – 120 Eur.
Prašymas dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo natūralizacijos tvarka pateikiamas svarstyti Pilietybės reikalų komisijai ne vėliau kaip per 3 mėnesius nuo prašymo priėmimo Migracijos departamente dienos.
Reikalavimai, taikomi prie prašymų pridedamiems dokumentams
- Dokumentai turi būti išversti į lietuvių kalbą, o vertimas turi būti patvirtintas kvalifikuoto vertėjo parašu ir (ar) vertimų biuro antspaudu.
Išimtis taikoma kelionės dokumentams, įtrauktiems į Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministro ir Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministro patvirtintą kelionės dokumentų, kurie suteikia teisę užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką, sąrašą.
- Užsienio valstybių išduoti dokumentai turi būti legalizuoti ar patvirtinti pažyma (Apostille).
Išimtys taikomos:
- kelionės dokumentams;
- jei humanitarinės krizės ištiktoje užsienio valstybėje ar jos dalyje nėra galimybės dokumentų legalizuoti arba patvirtinti pažyma (Apostille);
- jei dokumentų legalizavimas ar tvirtinimas pažyma (Apostille) yra negalimas dėl objektyvių priežasčių, įskaitant, bet neapsiribojant, kai nėra duomenų apie dokumento, kurio originalą turi asmuo, išdavimą archyvuose, ir (ar) nėra galimybės patvirtinti dokumentą išdavusio pareigūno parašo ir antspaudo tikrumo;
- Latvijos, Estijos, Ukrainos ir Moldovos institucijų išduotiems dokumentams.
Daugiau informacijos apie dokumentų legalizavimą ir tvirtinimą pažyma (Apostille) galite rasti čia. (https://keliauk.urm.lt/gyvenantiems-uzsienyje/konsulines-funkcijos-lietuvos-pilieciams/dokumentu-legalizavimas-ir-tvirtinimas-pazyma-apostille)
Valstybės, kurių išduoti oficialūs dokumentai tvirtinami pažyma (Apostille)
- Dokumentų kopijų tikrumas turi būti patvirtintas notarine ar jai prilyginta tvarka.
Dokumentų kopijų tikrumo patvirtinimas:
1) dokumento originalas legalizuojamas arba tvirtinamas pažyma (Apostille);
2) legalizuoto arba patvirtinto pažyma (Apostille) dokumento originalo kopija tvirtinama notarine tvarka;
3) notaro, patvirtinusio dokumento kopijos tikrumą, parašas, pareigos ir antspaudas legalizuojami arba tvirtinami pažyma (Apostille).
- Asmens laisvos formos prašyme suteikti Lietuvos Respublikos pilietybę bei rašytiniame pareiškime, kad atsisakys turimos kitos valstybės pilietybės, kai jam bus suteikta Lietuvos Respublikos pilietybė, asmens parašo tikrumas turi būti paliudytas notaro, o užsienio valstybės notaro parašo ir pareigų tikrumas turi būti legalizuotas ar patvirtintas pažyma (Apostille).
Papildomų dokumentų pateikimo tvarka
Migracijos departamentas turi teisę pareikalauti asmens pateikti papildomus dokumentus, patvirtinančius Pilietybės įstatyme nurodytas aplinkybes dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo.
Visi papildomi dokumentai turi būti įkelti ir teikiami per MIGRIS, o jų originalai turi būti pateikti asmeniškai atvykus į Migracijos departamentą arba per asmens įgaliotą atstovą, arba atsiųsti paštu.
Norint dokumentus pateikti Migracijos departamente, būtina iš anksto rezervuoti vizitą: www.migracija.lt → vizito rezervacija → Konsultacija užsieniečių ir LR pilietybės klausimais į Migracijos departamentą, bei pasirinktu laiku atvykti į teritorinį skyrių.
Jeigu dokumentų originalus Migracijos departamentui teikia asmens įgaliotas atstovas, jis, atvykęs į Migracijos departamentą, pateikia galiojantį asmens tapatybės dokumentą bei papildomai privalo pateikti atstovavimą patvirtinančius dokumentus, jei tokie nebuvo pridėti prie asmens prašymo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės įgijimo natūralizacijos tvarka.
Migracijos departamentui paštu atsiųsti dokumentai negrąžinami, išskyrus atvejus, kai asmuo išreiškė rašytinį pageidavimą dėl šių dokumentų grąžinimo ir pats apmokėjo saugų jų siuntimą bei pateikė tokį apmokėjimą patvirtinančius įrodymus (pvz.: pašto siuntos apmokėjimo kvitą).
Kas nagrinėja prašymą ir priima sprendimą?
Prašymą ir dokumentus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo natūralizacijos tvarka nagrinėja Pilietybės reikalų komisija ir teikia Lietuvos Respublikos Prezidentui siūlymus šiuo klausimu.
Sprendimą priima ir Lietuvos Respublikos pilietybę dekretu suteikia Lietuvos Respublikos Prezidentas.
Gavau Lietuvos Respublikos Prezidento dekretą, ką daryti toliau?
Respublikos Prezidentui dekretu suteikus Jums Lietuvos Respublikos pilietybę, Jūs privalote prisiekti Lietuvos Respublikai. Lietuvos Respublikos piliečiu tapsite ir Lietuvos Respublikos piliečio teises, laisves ir pareigas įgysite tik po to, kai prisieksite Lietuvos Respublikai.
Daugiau informacijos apie priesaiką Lietuvos Respublikai galite rasti čia. (nuoroda į priesaiką)