Kita
- Atvykti trumpiau nei 90 dienų per 180 dienų laikotarpį
- Atvykti ilgiau nei 90 dienų per 180 dienų laikotarpį
- Noriu naujai įforminti leidimą laikinai gyventi
- Noriu pakeisti darbdavį
- Noriu nuolat gyventi LR
- Šeima
- Turiu teisę atkurti Lietuvos pilietybę arba esu lietuvių kilmės asmuo
- Ilgalaikis gyvenimas
- Leidimo nuolat gyventi keitimas
- Kita
- Noriu pranešti apie prarastą dokumentą
- Noriu gauti prieglobstį LR
- Noriu gauti kelionės dokumentą
- Noriu tapti LR piliečiu
- Noriu tapti elektroniniu rezidentu
- Noriu pateikti tarpininkavimo raštą (kvietimą)
- Noriu pateikti pranešimą apie pasikeitusius duomenis
- Užsieniečių pareigos
- Užsieniečių teisės
Man suteiktas perkeliamojo asmens statusas
Jeigu persikeliate į Lietuvos Respubliką iš humanitarinės krizės ištiktos užsienio valstybės ir Jums yra suteiktas perkeliamojo asmens statusas – galite gauti leidimą nuolat gyventi.
Kada galiu prašyti leidimo nuolat gyventi?
Galite prašyti išduoti Jums leidimą nuolat gyventi, jeigu Jums suteiktas perkeliamojo asmens statusas Lietuvos Respublikos asmenų perkėlimo į Lietuvos Respubliką įstatymo nustatyta tvarka ir persikėlėte gyventi į Lietuvos Respubliką.
Dokumentus dėl leidimo nuolat gyventi turite pateikti per 1 mėnesį nuo Jūsų atvykimo į Lietuvos Respubliką dienos. Per šį laikotarpį nepateikus dokumentų dėl leidimo nuolat gyventi išdavimo, prarasite perkeliamojo asmens statusą.
Kaip galiu gauti leidimą nuolat gyventi?
Pirmiausiai turite elektroniniu būdu per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) užpildyti prašymą išduoti leidimą nuolat gyventi ir rezervuoti vizito laiką. Dėl leidimo nuolat gyventi išdavimo turite asmeniškai kreiptis ir pateikti biometrinius duomenis (veido atvaizdą bei dviejų pirštų atspaudus) bei šiuos dokumentus (matosi Word ikonėlė ir atsidaro atitinkamas kontrolinių dokumentų sąrašas):
1. prašymo numeris;
2. galiojantis kelionės dokumentas;
3. teisėtą buvimą patvirtinantis dokumentas;
Pavyzdžiui, viza, jeigu Jums netaikomas bevizis režimas.
Turite sumokėti valstybės rinkliavą (išskyrus atvejus, kai esate atleidžiamas nuo rinkliavos) už prašymo išduoti leidimą nuolat gyventi priėmimą, nagrinėjimą, sprendimų priėmimą ir leidimo nuolat gyventi išdavimą:
- bendra tvarka – 160 Eur;
- skubos tvarka – 320 Eur.
Dėl dokumento išdavimo turite kreiptis į Migracijos departamento teritorinį skyrių, neprikausomai nuo Jūsų ketinamos deklaruoti gyvenamosios vietos.
Dėl išrašyto dokumento atsiėmimo turite kreiptis į Migracijos departamento teritorinį skyrių, kuriam pateikėte prašymą išduoti leidimą nuolat gyventi.
Sprendimas dėl leidimo nuolat gyventi priimamas ir leidimas nuolat gyventi išduodamas:
- bendra tvarka – per 3 mėn.;
- skubos tvarka – per 45 d.
Svarbu:
- dokumentus dėl leidimo nuolat gyventi turite pateikti per 1 mėnesį nuo Jūsų atvykimo į Lietuvos Respubliką dienos.
- vaiko (įvaikio) iki 16 metų dokumentus dėl leidimo nuolat gyventi išdavimo pateikia vienas iš jo tėvų (įtėvių), pateikęs savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą, arba globėjas (rūpintojas) ar kitas atstovas pagal įstatymą, pateikęs globą (rūpybą) ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Pateikiant vaiko (įvaikio) nuo 6 iki 16 metų dokumentus, turi dalyvauti ir jis pats. Jeigu užsienietis iki 6 metų amžiaus nedalyvauja pateikiant prašymą išduoti leidimą nuolat gyventi - pateikiamos dvi tapačias (iš to paties negatyvo) užsieniečio amžių atitinkančios nuotraukos;
- vyresni nei 16 metų nepilnamečiai užsieniečiai prašymą išduoti leidimą užpildo, šį prašymą ir dokumentus dėl leidimo nuolat gyventi išdavimo pateikia ir prašyme pasirašo patys;
- neveiksnaus užsieniečio prašymą išduoti leidimą užpildo, šį prašymą ir dokumentus dėl leidimo nuolat gyventi išdavimo pateikia jo globėjas ar kitas teisėtas atstovas, pateikęs paskyrimą globėju ar kitą teisėtą atstovavimą patvirtinantį dokumentą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą. Pateikiant prašymą ir dokumentus turi dalyvauti ir pats neveiksnus užsienietis;
- Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl fizinės negalios negali pats atvykti į Migracijos departamento teritorinį skyrių, prašymą išduoti leidimą nuolat gyventi gali užpildyti, šį prašymą ir dokumentus dėl leidimo nuolat gyventi išdavimo gali pateikti jo įgaliotas asmuo, pateikęs notarine ar jai prilyginta forma patvirtintą įgaliojimą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą;
- Lietuvos Respublikoje esančio užsieniečio, kuris dėl neveiksnumo ar fizinės negalios pats negali atvykti į Migracijos departamento teritorinį skyrių, asmens tapatybę ir parašą patvirtina ir jo biometrinius duomenis nuskaityto pas užsienietį nuvykęs Migracijos departamento teritorinio skyriaus darbuotojas;
- pateikęs prašymą išduoti leidimą nuolat gyventi, galite kreiptis dėl nacionalinės vizos išdavimo, kuri Jums leis būti Lietuvoje šio prašymo nagrinėjimo laikotarpiu.
Kaip galiu deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje?
Jeigu teikiate prašymą išduoti leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje, gyvenamąją vietą galite deklaruoti savo pasirinkimu:
- Migracijos departamente, rezervuotu vizito laiku atvykus pateikti prie prašymo išduoti leidimą gyventi pridėtų dokumentų originalus ir biometrinius duomenis;
- seniūnijoje ar savivaldybėje per 1 mėnesį nuo leidimo gyventi, atsiėmimo.
Per Lietuvos migracijos informacinę sistemą (MIGRIS) pildant prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi turite patvirtinti, kad pasižadate deklaruoti gyvenamąją vietą tinkamoje gyvenamojoje patalpoje, o pildant prašymą išduoti leidimą nuolat gyventi, minėtą pasižadėjimą galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Pasižadėjimo dėl gyvenamosios vietos deklaravimo forma.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti Migracijos departamente, pateikiant prašymą išduoti leidimą gyventi:
- duomenis apie gyvenamąją vietą Lietuvoje reikia nurodyti pildant prašymą, o gyvenamosios vietos deklaracijos atskirai pildyti nereikia.
- per MIGRIS pildant prašymą išduoti leidimą gyventi, turite pridėti dokumentus, patvirtinančius jūsų teisę deklaruoti gyvenamąją vietą gyvenamojoje patalpoje. Tai gali būti:
- gyvenamosios patalpos savininko ar bendraturčio ar jo (jų) įgalioto atstovo sutikimas apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Savininko (bendraturčio) sutikimas turi būti patvirtintas notaro arba seniūno.
Jeigu pateikiamas nepatvirtintas savininko (bendraturčio) sutikimas, savininkas (bendraturtis) turi atvykti į Migracijos departamentą kartu su jumis rezervuotu vizito laiku – savininko (bendraturčio) sutikimą patvirtins jūsų prašymą priimantis Migracijos departamento darbuotojas.
Jeigu užsieniečiui, dėl kurio įsipareigojama, Lietuvos Respublikoje suteiktas asmens kodas – sutikimas gali būti sudarytas ir per www.igalojimai.lt. Renkantis šį būdą, įgaliojimo paslaugos aprašyme savininkas (bendraturtis) nurodo, kad sutinka leisti apsigyventi ir deklaruoti gyvenamąją vietą jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje, nurodant gyvenamosios patalpos adresą. Šiuo atveju Migracijos departamento darbuotojui turėsite nurodyti įgaliojimui suteiktą identifikavimo kodą.
Sutikimo apsigyventi savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje forma.
- su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis. Sutarties nebūtina tvirtinti notariškai arba registruoti VĮ „Registrų centras“;
- juridinio asmens išduotas raštas, patvirtinantis teisę apsigyventi juridiniam asmeniui priklausančioje patalpoje, arba apsigyvenimą viešbutyje ar suteiktą bendrabutį patvirtinantis dokumentas.
Pildant prašymą išduoti leidimą laikinai gyventi, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Dokumentas dėl tinkamos gyvenamosios patalpos Lietuvos Respublikoje“, o pildant prašymą išduoti leidimą nuolat gyventi, vieną iš minėtų dokumentų galima pridėti prašymo pridedamų dokumentų skiltyje „Galiojantis kelionės dokumentas“.
Minėtus dokumentus taip pat galima pateikti rezervuotu vizito laiku atvykus į Migracijos departamentą pateikti biometrinių duomenų ir prie prašymo pridėtų dokumentų originalų.
Jeigu gyvenamoji patalpa jums priklauso nuosavybės teise arba su fiziniu ar juridiniu asmeniu sudaryta nuomos ar panaudos sutartis įregistruota VĮ „Registrų centras“, šias aplinkybes patvirtinančių dokumentų Migracijos departamentui pateikti nereikia.
Jeigu pasirenkate gyvenamąją vietą deklaruoti seniūnijoje, jau atsiėmus leidimą gyventi:
Migracijos departamente atsiėmus leidimą gyventi, per 1 mėnesį nuo dokumento atsiėmimo, turėsite nuvykti į seniūniją ir deklaruoti gyvenamąją vietą VĮ „Registrų centras“ direktoriaus nustatyta tvarka.
Daugiau apie gyvenamosios vietos deklaravimą galima rasti VĮ Registrų centro svetainėje http://info.registrucentras.lt.
Už reikalavimo deklaruoti gyvenamąją vietą Lietuvoje nesilaikymą gali būti pritaikyta administracinė atsakomybė.
Ar turėdamas leidimą nuolat gyventi galiu išvykti iš Lietuvos?
Taip, galite išvykti ir sugrįžti į Lietuvą leidimo galiojimo laikotarpiu. Tačiau prarasite teisę nuolat gyventi Lietuvoje ir Jūsų turimas leidimas nuolat gyventi galės būti panaikintas, jeigu gyvensite ne Europos Sąjungos valstybėje ilgiau negu 12 mėn. iš eilės arba išvyksite iš Lietuvos gyventi į kitą Europos Sąjungos valstybę narę ilgiau negu 6 metams arba kitoje Europos Sąjungos valstybėje narėje įgysite ilgalaikio gyventojo statusą.
Jeigu išvykstate iš Lietuvos Respublikos ilgesniam kaip 6 mėn. laikotarpiui, Gyvenamosios vietos deklaravimo įstatymo nustatyta tvarka, privalote deklaruoti išvykimą. Deklaravus išvykimą iš Lietuvos Respublikos, Jūsų turimas leidimas nuolat gyventi taps negaliojančiu ir Jūs prarasite teisę nuolat gyventi Lietuvoje.