Migracijos funkcijų pertvarka – nuo liepos 1 d. naujas paslaugų standartas
Liepos 1-ąją Migracijos departamentas prie Vidaus reikalų ministerijos sutinka pasikeitusia struktūra. Pertvarkius migracijos funkcijas, Migracijos departamentas tampa pagrindine migracijos paslaugas teikiančia įstaiga Lietuvoje.
Departamentas pertvarkytas konsolidavus trijų institucijų (Policijos departamento, Valstybės sienos apsaugos tarnybos ir Migracijos departamento prie VRM) resursus ir funkcijas. Nuo liepos 1 d. ši įstaiga tampa atsakinga už asmens tapatybės kortelių ir pasų išdavimą bei keitimą Lietuvos Respublikos piliečiams.
„Konsoliduotos įstaigų funkcijos ir nustatyta aiški kryptis leis užtikrinti efektyvesnį migracijos procedūrų teikimą gyventojams. Tikiu, kad po pertvarkos besikreipiantiems asmenims bus daug patogiau, greičiau, kokybiškiau gauti paslaugas. Be to racionaliau perskirstyti ir finansiniai bei žmogiškieji ištekliai šioje sistemoje“, – sako vidaus reikalų ministras Eimutis Misiūnas.
Po pertvarkos daugės elektroninių paslaugų – modernizavus informacinės sistemos EPIS paslaugų portalą https://epis.vrm.lt/epis/, fiziniai ir juridiniai asmenys galės el. būdu teikti tarpininkavimo raštus nacionalinei vizai gauti, leidimui laikinai gyventi išduoti ar pakeisti, darbdaviui ar darbo funkcijai pakeisti.
Taip pat paprastės kvietimo užsieniečiui atvykti į Lietuvos Respubliką teikimo procedūra: migracijos darbuotojai nebedalyvaus kvietimo pateikimo procedūroje; teikiant tarpininkavimo raštą Šengeno vizai gauti, nereikės gyvenamosios patalpos, kurioje užsienietis bus apgyvendintas, savininko (bendraturčių) sutikimo, kvietimai bus teikiami nemokamai, nebus ribojamas jų skaičius.
„Didžiausią dėmesį Migracijos departamentas skirs klientų aptarnavimo kokybei gerinti. Esu tikra, kad mūsų pastangų rezultatai pasimatys visai netrukus“, – planuoja Migracijos departamento direktorė Evelina Gudzinskaitė.
Nuo liepos 1 d. bus sujungtos prašymo išduoti arba pakeisti leidimą gyventi nagrinėjimo ir leidimo gyventi išdavimo procedūros. Taip bus sumažintas būtinų apsilankymų Migracijos departamente ir jo teritoriniuose padaliniuose skaičius. Dabar atvykti į Migracijos departamentą ar jo teritorinį skyrių asmeniui reikės ne tris kartus, kaip buvo anksčiau, o du kartus – pateikiant prašymą išduoti ar pakeisti leidimą gyventi (kartu ir savo biometrinius duomenis bei veido atvaizdą) ir atsiimant išrašytą leidimą gyventi.
Atnaujintą Migracijos departamentą sudarys centrinė įstaiga Vilniuje (Sapiegos g. 1) ir 10 teritorinių skyrių apskrityse. Atskiras aptarnavimo skyrius bus įsteigtas ir Kėdainiuose.
Teikti paklausimus rūpimais klausimais nuo šiandien galima atnaujintu elektroniniu paštu info@migracija.gov.lt.
Apie migracijos funkcijas skaičiais:
Šiandien Migracijos departamente yra 487 etatai, Valstybės sienos apsaugos tarnyboje (VSAT) nelegalios migracijos kontrole rūpinsis 30 darbuotojų.
2018 metais užsieniečiams išduotas 22 831 leidimas laikinai gyventi Lietuvoje.
2018 metais Šengeno ir nacionalinių vizų išduota 6585.
2019 m. sausio 1 d. Lietuvoje gyveno 58 tūkst. užsieniečių.